UWV stuurt papieren specificatie door storing
Het onderdeel 'Mijn UWV' op de website van de uitkeringsinstantie ligt nog altijd plat. Klanten krijgen hun betalingsspecificaties daarom deze maand per post.
Omdat het onderdeel 'Mijn UWV' op de website van de uitkeringsinstantie nog altijd plat ligt, krijgen klanten hun betalingsspecificaties deze maand per post. De problemen duren nu al bijna een week en het is niet te zeggen wanneer het onderdeel weer bereikbaar is, aldus een woordvoerder.
Klanten kunnen nog wel telefonisch contact opnemen met het UWV, het callcenter is ook 's avonds open om mensen te helpen. ,,We zullen mensen in ieder geval niet korten op hun uitkering als dingen niet zijn doorgegeven. Dat geldt totdat het probleem is opgelost'', aldus de woordvoerder.
Persoonsgegevens wijzigen
Via de bewuste webpagina kunnen mensen onder meer hun persoonsgegevens wijzigen en hun aanvraag voor een WW-uitkering volgen. Dagelijks maken ongeveer 18.000 mensen er gebruik van. De betalingsspecificaties zijn een soort loonstrookjes voor uitkeringsgerechtigden, met daarop een financieel overzicht voor de bewuste maand.
Opnieuw opbouwen
De storing is erg hardnekkig, zo laat de woordvoerder weten. ,,Het begon met een update om de performance te verbeteren. Die zorgde er echter voor dat het hele systeem achter Mijn UWV platligt en opnieuw opgebouwd moet worden.''
En we zien dus hoe de systemen werken, dus niet. En DigiD is nog steeds fraudegevoelig...