of 58959 LinkedIn

Gemeenten pakken overlast motoren strenger aan

De gemeenten in het Limburgse heuvelland pakken de overlast door motoren, auto's en quads in het toeristische zomerseizoen strenger aan. Bij onaangekondigde controles gooide de politie de afgelopen maanden 105 bestuurders op de bon, en werd het rijbewijs van vijf van hen ingevorderd.
6 reacties

De gemeenten in het Limburgse heuvelland pakken de overlast door motoren, auto's en quads in het toeristische zomerseizoen strenger aan. Bij onaangekondigde controles gooide de politie de afgelopen maanden 105 bestuurders op de bon, en werd het rijbewijs van vijf van hen ingevorderd.

Herrie
Volgens de gemeenten Vaals en Gulpen-Wittem ging het om snelheidsovertredingen of te veel herrie.

Elf motorvoertuigen moesten opnieuw gekeurd voor ze weer de weg op mochten, omdat ze te veel lawaai maakten. Sinds vorig jaar moeten organisatoren van toertochten vergunning aanvragen als er meer dan honderd voertuigen meedoen. De gemeente controleert strenger of zo'n toertocht een stiltegebied doorkruist. De strengere controles zijn nodig omdat bewoners en bezoekers volgens de gemeenten steeds vaker last hebben van het gemotoriseerd verkeer. (ANP)

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door vangrail op
Motorrijders worden door de politie zelden beboet omdat veel agentjes zelf een brommer hebben.
Aanpakken die lawaaipummels.
Door V6 op
De reactie van Johannes is de meest sprekende van het hoge klaag- en zeikgehalte in Nederland. Als je al last van fietsers kunt hebben, dan wil je je ergens aan storen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor overlast van motoren. Ze zijn zo voorbij hoor, het is geen constante verkeersstroom. Brommers in de stad zijn een stuk hinderlijker en gevaarlijker.
Door Henk (motorrijder) op
Natuurlijk moeten de uitwassen worden aangepakt. Maar één ding is zeker, een geringe minderheid verpest het voor de meerderheid. Zie het maar als het probleem bij voetbalwedstrijden, op het totaal aantal bezoekers is "afdeling tuig" gering.
Organisatoren moeten met het uitzetten van een rit rekening houden met stiltegebieden. Die laat je links liggen. Maar hoe zo'n organisatie vooraf kan zeggen hoeveel deelnemers er gaan komen, dat is voor mij een raadsel. Hebben ze wellicht een glazen bol??
Verder mensen, leven en laten leven en rekening houden met elkaar. Dan komt het allemaal goed.
Door Loe op
Vreselijk het verkeerslawaai.
De overheid rekent volgens de normen die wettelijk gelden maar in de praktijk houdt daar geen motorrijder rekening mee. Vooral bij mooi weer, even van de tuin genieten zijn de motorrijders in de weer.
En niemand doet er iets aan. Stuk voor stuk zijn ze in overtreding.
Door Nobby (Animal Cop) op
De overlast is vooral te danken aan de regel dat een uitlaat van een motorvoertuig niet lek mag zijn. Of er dempers in zitten maakt niets uit. Vandaar dat vele motoren over een "lekker geluidje" beschikken omdat de dempers er uit gehaald zijn of er gewoon een stalen pijp gemonteerd is. Het geluid van b.v. een Harley draagt ook nog eens bijzonder ver. Vele kilometers verder nog te horen namelijk.
Door Johannes (adviseur) op
Gaan zij ook actie ondernemen richting al die fietstourtochten die gehouden worden in het Limburgse land? De racefietsen vliegen je om de oren?