of 59045 LinkedIn

Burgemeesters protesteren tegen Duitse tol

Burgemeesters uit drie Nederlandse en twee Duitse grensposities voeren actie tegen invoering van tolheffing op Duitse wegen.
4 reacties

Drie Nederlandse en twee Duitse burgemeesters hebben elkaar vrijdagmiddag in Overijssel precies op de grens tussen Nederland en Duitsland de hand gereikt. Van de bijeenkomst zijn opnames gemaakt die naar de Duitse regering worden in Berlijn worden gestuurd, samen met een protest tegen het Duitse plan om tol te gaan heffen op lokale en provinciale wegen. 

Rampzalig
De burgemeesters vrezen dat die tolheffing rampzalig zal zijn voor de economie in de grensregio. 
Aan de bijeenkomst deden de burgemeesters van Losser, Dinkelland en Tubbergen in Nederland mee en hun Duitse collega's van Nordhorn en Bad Bentheim. ,,Voor onze inwoners bestaat de grens al een poos niet meer. Over en weer worden boodschappen gedaan, mensen werken aan beide zijden van de grens, ze hebben aan weerszijden vrienden en familie. Het gebied is een eenheid'', aldus Roel Cazemier van Dinkelland.
Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door R.p.D.M.van Domburg (gepens.) op
Net terug van een vakantie (trektocht) door Frankrijk,.Duitsland, Oostenrijk, Slovenië v.v. wat opvalt tijdens zo`n tocht is de vele werkzaamheden aan doorgaande Europese wegen, kapitalen worden geïnvesteerd.
Naar mijn mening is het de hoogste tijd dat er i.p.v. landelijke diensten zoals Rijkswaterstaat een Europese dienst komt die dit betaald zodat we verlost zijn van tol en wegen vignetten. een goed wegennet is in het belang van de gehele Unie.
Door H. Wiersma (gepens.) op
Hoogste tijd om via de EU aan deze voorgestelde maffe politieke oplossingen een einde te maken. Het zijn allemaal middelen/instrumenten om de rekening bij mobiellisten van andere landen te leggen. Rekening rijden in Nederland is een dure en bureaucratische oplossing; derhalve zeker niet doen. Frankrijk heft al van voor de invoering van de EU tol en kan daarom een uitzonderingspositie hebben.
Door Nobby (animal cop) op
Ik dacht dat Europa onder meer was opgericht voor vrij verkeer van personen en goederen maar niet dus. Tolheffing is alleen OK als de overheid dan ook een onbelemmerde doorgang garandeerd met prima wegen en voorzieningen (toiletten, tankstations, winkeltjes, hotels enz.). Frankrijk heeft me in die zin aangenaam verrast en Italie juist niet. De Duitse plannen begrijp ik wel, want van de befaamde Autobahn is niet veel meer over. Om de haverklap op- en afritten, zeer slecht asfalt en heel veel files. Ik denk dat Nederland niet kan achterblijven als Duitsland tol invoert en heel snel het rekeningrijden moet invoeren.
Door Hannes Haganum (overheidsdienaar) op
Het heeft weer eens een hoog hypocriet gehalte van burgemeesters die gewend zijn geraakt aan het gratis lunchen (free lunch). Het is volkomen ridicuul dat Nederland zo veel geld investeert in wegenaanleg, terwijl het landschap wordt verpest en de economische voordelen niet aantoonbaar zijn. Het is economisch gezien erg verstandig dat de Duitsers wel tol heffen voor vrachtwagens op de Autobahn. Daarmee krijg je een goede, economische balans tussen spoor- en wegvervoer. Vervoer over water wordt echter nog veel te zwaar gesubsidieerd, omdat de binnenvaartschepen nauwelijks een bijdrage hoeft te leveren aan de dure infrastructuur. Waarom moet de Duitse belastingbetaler opdraaien voor de Nederlandse pensionado met een sleurhut achter zijn auto ?

Vacatures

Van onze partners