of 59045 LinkedIn

Utrechtse ambtenaren verhuizen naar nieuw kantoor

In het nieuwe pand zijn nagenoeg alle diensten van de gemeente samengebracht. In de opvallende kantoortoren zijn 2500 werkplekken ingericht voor 3200 fte's. De ambtenaren gaan in het nieuwe pand namelijk flexibeler werken. Ze hebben niet alleen geen vaste werkplek meer, maar ook niet langer een vaste telefoon.
1 reactie

Duizenden Utrechtse ambtenaren verhuizen vrijdag, zaterdag en zondag vanuit de binnenstad naar het nieuwe stadskantoor aan het Jaarbeursplein. Het markante gebouw gaat dinsdag officieel open.

Flexibel werken
In het nieuwe pand zijn nagenoeg alle diensten van de gemeente samengebracht. In de opvallende kantoortoren zijn 2500 werkplekken ingericht voor 3200 fte's. De ambtenaren gaan in het nieuwe pand namelijk flexibeler werken. Ze hebben niet alleen geen vaste werkplek meer, maar ook niet langer een vaste telefoon.

Minder goed bereikbaar
Door de enorme verhuisoperatie is Utrecht vrijdag minder goed bereikbaar. Vanaf dinsdag moeten Utrechters voor een paspoort, geboorteaangifte of uitkering bij het nieuwe kantoor zijn. Burgemeester Jan van Zanen ontvangt dinsdagmorgen de eerste 'klant'.

‘Oude’ stadhuis niet leeg
Het huidige stadhuis blijft overigens wel deels in gebruik bij de gemeente. De gemeenteraad en de politieke fracties blijven daar zitten. Later dit jaar trekt een aantal culturele voorzieningen bij hen in, zoals Toerisme Utrecht en Cultuurpromotie Utrecht. (ANP)

Verstuur dit artikel naar Google+

GERELATEERDE ARTIKELEN

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Wim Vreeswijk (Belastingadviseur te Utrecht) op
Met deze nieuwbouw komt wèl 65.000 m2 gedateerde, onverkoopbare oudbouw leeg te staan.........(!) Over kapitaalvernietiging gesproken!