Administratieve Lastenverlichting in de Praktijk
Administratieve Lastenverlichting in de Praktijk. Administratieve lastenverlichting is ieder jaar weer een belangrijk speerpunt voor de overheid. Toch worden er maar langzaam stappen gemaakt.
“Het eenvoudiger maken van administratieve zorgprocessen” is datgene waar Stipter zich vanaf de eerste dag voor inzet! Op dinsdag 19 maart organiseert Stipter ter ere van haar 15-jarig bestaan een evenement: “Administratieve Lastenverlichting in de Praktijk”. Met Sabine Uitslag als dagvoorzitter en een geweldige lijst aan sprekers bekijken we het onderwerp door de ogen van specialisten uit de markt.
Administratieve lastenverlichting is ieder jaar weer een belangrijk speerpunt voor de overheid. Meer dan ooit ligt er door de grote tekorten een vergrootglas op het sociaal domein. Toch worden er maar langzaam stappen gemaakt. Hoe komt dit? Waar lopen we eigenlijk tegenaan? En weten we van elkaar waar we tegenaan lopen?
Op 19 maart worden er vanuit verschillende invalshoeken (burger, gemeente, zorgaanbieder) administratieve blokkades geschetst. Zo zien en begrijpen we van elkaar waar we mee worstelen. Ook presenteren specialistische organisaties innovatieve ideeën (zowel vanuit informatievoorziening, als inkoop en beleid) én gaan we met elkaar het gesprek aan. Dit alles met als doel: samen verder komen en administratieve lastenverlichting realiseren.
Programma
Sabine Uitslag |
De gehele dag |
Dagvoorzitter |
Lunch | 12:00 uur tot 13:00 uur | Overheerlijke lunch |
Annette Stekelenburg | 13:15 uur tot 13:45 uur | Ziek van bureaucratie |
Paul Hulst | 13:45 uur tot 14:15 uur |
Verlagen administratieve lastendruk vergt meer dan alleen het schrappen van regeltjes |
Hanneke van de Gevel | 14:15 uur tot 14:45 uur |
Zorg en begeleiding dicht bij huis |
Koffie en thee | 14:45 uur tot 15:15 uur | Pauze |
Anton van der Gaag & Wijnand Heijnen |
15:15 uur tot 15:45 uur |
Toekomst van gegevensuitwisseling binnen het sociaal domein |
Hans Scholten | 15:45 uur tot 16:15 uur |
Gemeente wat wilt u nu eigenlijk weten?! |
Lauran van Kaam | 16:15 uur tot 16:45 uur |
Grip op informatievoorziening binnen het sociaal domein |
Sabine Uitslag |
16:45 uur tot 17:00 uur | Afsluiting |
Borrel | 17:00 uur tot 18:00 uur | Netwerkborrel |
Locatie
Industrieel en inspirerend
Het Oude Magazijn is gebouwd in 1904. Jarenlang werd er materiaal opgeslagen voor het herstellen en verbouwen van goederenwagons op de Wagenwerkplaats. In 2000 verloor de Wagenwerkplaats, en dus ook Het Oude Magazijn, haar spoorfunctie. Na enkele jaren leegstand is het terrein nu een bruisende leefomgeving van bedrijvigheid, kunst, cultuur en horeca. Hierbij zijn de authentieke en industriële elementen zoveel mogelijk bewaard gebleven. Dat zie je goed terug in Het Oude Magazijn!
Het Oude Magazijn
3812 BH Amersfoort
Gratis parkeermogelijkheden voor de deur!
Doelgroep
Gemeenten, zorgaanbieders & ketenorganisaties.
Kosten & deelname
Deelname aan het evenement is gratis, maar houdt u er wel rekening mee dat wij €50,- in rekening brengen bij no-show. U kunt zich tot één week voor het evenement nog kosteloos afmelden.
In verband met beperkte beschikbaarheid behouden wij ons het recht voor om inschrijvingen te weigeren. U krijgt hier uiteraard tijdig bericht van.
Plaats als eerste een reactie
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.