of 59130 LinkedIn

Groningers nog positiever over Wmo

Groningers waren al positief over de Wmo, maar het afgelopen jaar is het oordeel nog positiever geworden. Dat blijkt uit het cliëntervaringsonderzoek over 2017 dat het Sociaal Planbureau Groningen in 13 Groningse gemeenten heeft uitgevoerd.

Groningers waren al positief over de Wmo, maar het afgelopen jaar is het oordeel nog positiever geworden. Dat blijkt uit het cliëntervaringsonderzoek over 2017 dat het Sociaal Planbureau Groningen in 13 Groningse gemeenten heeft uitgevoerd. 

Serieus genomen
In 2017 volde 87 procent van de Wmo-cliënten zich serieus genomen door de medewerker die het toegangsgesprek voor de Wmo voerde. Twee jaar eerder was dat nog 81 procent, zo blijkt uit het onderzoek. Niet alleen op het gebied van de toegangsgesprekken is vooruitgang geboekt, maar op vrijwel alle onderzochte onderdelen van de Wmo-toepassing. Zo vindt 85 procent van de cliënten de kwaliteit van de ondersteuning goed. In 2015 lag dit percentage nog op 79 procent.

 

Vierduizend cliënten

Aan het onderzoek namen in totaal ruim vierduizend Wmo-cliënten deel. Alle uitkomsten van het onderzoek zijn te bekijken op: clientervaringsonderzoek-wmo.nl/groningen. Elke deelnemende gemeente heeft hier een eigen pagina. Dit artikel gaat over de uitkomsten van de 13 gemeenten gezamenlijk.

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.