of 61441 LinkedIn

Hoe gaan de klantteams tijdens de coronapandemie te werk?

Hoe gaan de klantteams tijdens de coronapandemie te werk? De werkdag anno nu
Zorg-Lokaal Reageer

Bij de klantteams van Zorg-Lokaal komen dagelijks tientallen vragen binnen. Gemeenten die informatie over processen willen, zorgaanbieders van wie declaraties zijn afgekeurd, burgers die vragen hebben over hun Pgb en noem maar op. Ondanks de coronapandemie waardoor we allemaal thuiswerken, staan onze klantteams elke dag klaar om deze vragen telefonisch of via de mail te beantwoorden.

De werkdag anno nu

Hoe gaan de klantteams tijdens de coronapandemie te werk? Dat is momenteel even anders, want ook bij Zorg-Lokaal wordt er namelijk vanuit thuis gewerkt. Dit betekent nogal wat voor onze dienstverlening. Daar waar we voorheen buiten ons wekelijks teamoverleg ook op dagelijkse basis met elkaar konden schakelen over lopende zaken, vielen we terug op enkel wekelijks teamoverleg. Een vraag stellen aan een collega over een zojuist binnengekomen telefoontje? Dat kon eerst meteen, terwijl dat nu automatisch tot een terugbelverzoek leidt. Ook bij het behandelen van mails of opdrachten, mist men deze spontane en snelle interacties. Maar om in deze situatie de klantgerichtheid te garanderen, hebben de klantteammedewerkers enkele processen aangepast.


Aanpassen processen

De telefoontjes van de helpdesk worden doorverbonden naar de mobiele telefoons van de medewerkers. De makkelijke headsets die men op kantoor gebruikten, konden niet aangesloten worden op de mobiele telefoons. En de handige functies zoals iemand in de wacht zetten, ging niet meer zo makkelijk. Gelukkig duurde het niet lang voordat iedereen hieraan gewend was en heeft de wachttijd hieronder niet geleden. Moeten we iemand terugbellen omdat we niet meteen het antwoord op de vraag weten? Dan kunnen we dat snel doen, omdat er via Microsoft Teams meteen kan worden geschakeld met collega’s.

Ook vindt er wekelijks een klantteamoverleg plaats via Microsoft Teams. Zo houden we iedereen op de hoogte van ontwikkelingen en kan eenieder ook vertellen met welke werkzaamheden zij die week voornamelijk druk zijn. Voor de reguliere werkzaamheden vond de afstemming op kantoor mondeling plaats. Om daar nu overzicht in te houden, gebruiken we OneNote van Office. Aan de hand van een schema ziet men welke werkzaamheden gedaan moeten worden en kan iedereen zijn naam invullen wanneer zij starten. Zo wordt niets vergeten, maar ook niets dubbel gedaan.


Wat kunnen wij voor u betekenen?

Al met al was de omschakeling naar thuiswerken voor de klantteams een hele aanpassing. Maar met zekerheid mogen we zeggen dat alle processen van de klantteams doorgang hebben kunnen vinden. Benieuwd naar wat onze klantteams voor u als gemeente kunnen betekenen? Vraag dan hier een vrijblijvend gesprek aan.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

Zorg-LokaalWilhelminastraat 39, 6131 KM Sittard

Postbus 5065, 6130 PB Sittard

 

Meer informatie?
www.zorg-lokaal.nl
info@zorg-lokaal.nl
secretariaat@zorg-lokaal.nl 
088 007 9494
ma-vr van 9:00u tot 16:30u

Afbeelding

Over ons

Met ons eigen digitaal iJw/iWmo platform Zorg-Portaal en onze experts op het gebied van berichtenverkeer, administratieve en financiële processen, data-analyse en IT helpen we gemeenten bij grip op verantwoorde zorginzet vanuit de Wmo/Jeugdwet.

 

Gemeenten die de administratie Wmo/Jeugdwet door Zorg-Lokaal laten uitvoeren hebben stuur- en managementinformatie vanuit een totaalconcept. Kiest ook uw gemeente voor Zorg-Lokaal? Vraag dan hier een vrijblijvend gesprek aan of download hier alvast onze brochures.

GRIP OP VERANTWOORDE ZORGINZET

Afbeelding

 

Door de toenemende tekorten binnen gemeenten op het gebied van Jeugdzorg en Wmo ervaren steeds meer gemeenten financiële druk. Wij als Zorg-Lokaal laten in deze video zien dat wij de administratieve processen die gemeenten op dit moment uitvoeren, goedkoper en efficiënter kunnen uitvoeren.

 

Bent u naar aanleiding van deze video nieuwsgierig of benieuwd naar wat wij voor u als gemeente kunnen betekenen? Lees hier verder of klik hier voor ons contactformulier.

Meer nieuws

Bloggers