of 62284 LinkedIn

2020 loopt langzaam ten einde

2020 loopt langzaam ten einde. Veel administratieve taken die verricht moeten worden.
Zorg-Lokaal Reageer

Het jaar 2020 loopt langzaam ten einde en het nieuwe jaar staat alweer gauw voor deur. Voor de klantteams betekent dit dat er veel administratieve taken verricht moeten worden. Dit om het oude jaar goed af te sluiten en het nieuwe jaar voorbereid in te gaan.

Een greep uit de werkzaamheden

Wanneer het jaar 2020 langzaam ten einde loopt zijn er veel administratieve taken die verricht moeten worden. Zo zijn de klantteams momenteel druk bezig met diverse administratieve werkzaamheden om het jaar 2020 goed af te sluiten en voorbereid te zijn voor het jaar 2021.

  • Verwerken PDC’s van alle gemeenten voor de inrichting 2021.
  • Tijdig aanleveren van TKB’s bij de SVB voor 2021, zodat de budgethouders hun budget op tijd tot hun beschikking hebben.
  • Versturen van budgetbrieven voor de kerst, zodat de budgethouders weten hoeveel budget zij voor 2021 tot hun beschikking hebben.
  • Ondersteunen van gemeenten in de uitvoering van de conversie van de indicatiegegevens als gevolg van de iStandaarden 3.0 die vanaf 01-01-2021 van kracht gaat.

 

Drukte bij de helpdesk

Bovendien is het bij de helpdesk tijdens de jaarovergang altijd een stuk drukker. Aanbieders zijn namelijk actief bezig met het corrigeren van afgekeurde declaraties, zodat zij het jaar goed afsluiten. Tevens hebben cliënten veel vragen over hun persoonsgebonden budgetten of over de Eigen bijdrage van het CAK.


iStandaarden 3.0

Vanaf 01-01-2021 gaan de nieuwe iStandaarden 3.0 gelden. Dit brengt extra werkzaamheden met zich mee voor de klantteams, zoals hierboven al genoemd. De nieuwe standaard betekent voor gemeenten veel administratieve omzettingen om ervoor te zorgen dat reeds afgegeven toewijzingen geldig zijn in de nieuwe standaard. De klantteams ondersteunen gemeenten hierin door enerzijds uit te zoeken welke toewijzingen het betreft en anderzijds een gedeelte van dit lijstwerk uit te voeren.

Stilzitten? Daar is geen sprake van voor de klantteams. De laatste weken van 2020 wordt er nog hard doorgewerkt om ervoor te zorgen dat we in 2021 voorbereid starten.


Ja! Ik wil meer weten

Benieuwd naar wat de klantteams voor jou kunnen betekenen? Of wil je een keer brainstormen met een van onze experts? Vraag dan nog vandaag een vrijblijvend gesprek aan.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

Zorg-LokaalWilhelminastraat 39, 6131 KM Sittard

Postbus 5065, 6130 PB Sittard

 

Meer informatie?
www.zorg-lokaal.nl
info@zorg-lokaal.nl
secretariaat@zorg-lokaal.nl 
088 007 9494
ma-vr van 9:00u tot 16:30u

Afbeelding

Over ons

Met ons eigen digitaal iJw/iWmo platform Zorg-Portaal en onze experts op het gebied van berichtenverkeer, administratieve en financiële processen, data-analyse en IT helpen we gemeenten bij grip op verantwoorde zorginzet vanuit de Wmo/Jeugdwet.

 

Gemeenten die de administratie Wmo/Jeugdwet door Zorg-Lokaal laten uitvoeren hebben stuur- en managementinformatie vanuit een totaalconcept. Kiest ook uw gemeente voor Zorg-Lokaal? Vraag dan hier een vrijblijvend gesprek aan of download hier alvast onze brochures.

GRIP OP VERANTWOORDE ZORGINZET

Afbeelding

 

Door de toenemende tekorten binnen gemeenten op het gebied van Jeugdzorg en Wmo ervaren steeds meer gemeenten financiële druk. Wij als Zorg-Lokaal laten in deze video zien dat wij de administratieve processen die gemeenten op dit moment uitvoeren, goedkoper en efficiënter kunnen uitvoeren.

 

Bent u naar aanleiding van deze video nieuwsgierig of benieuwd naar wat wij voor u als gemeente kunnen betekenen? Lees hier verder of klik hier voor ons contactformulier.

Meer nieuws

Bloggers

Whitepapers