of 61043 LinkedIn

Claasje Beyen

Adviseur


Claasje is adviseur bij Van Dam & Oosterbaan. Ze heeft brede kennis van het Sociaal Domein en houdt zich ook bezig met Veiligheid & Ondermijning. Claasje vindt het een uitdaging om de brug te slaan tussen de cijfers en het verhaal áchter de cijfers. Bij verschillende gemeenten heeft ze rollen vervuld als projectleider, beleidsanalist, (datagedreven) beleidsadviseur en informatie analist. Als sociologe heeft Claasje kennis van een breed scale aan maatschappelijke vraagstukken en kan zij goed de verbinding maken tussen verschillende domeinen.


claasje@vandamoosterbaan.nl

06- 18 44 05 60


  • Ondermijning: een datagedreven aanpak

    Reageer

    Bedreigde burgemeesters, wietplantages op zolders van woonhuizen, drugslabs in oude bedrijfspanden en drugskoeriers met pizzadozen. Dat alles is onderdeel van een ontwikkeling die in Nederland al enige tijd gaande is. Criminele netwerken raken steeds meer verbonden met de maatschappelijke realiteit. De onderwereld en de bovenwereld raken steeds meer met elkaar vermengd. Ondermijning is een maatschappelijk probleem. Het is een sluipende bedreiging van de integriteit van het openbaar bestuur, overheidsambtenaren en het bedrijfsleven. Hoe pak je ondermijning aan als gemeente? Hoe kan data hierbij ondersteunen? Daar ga ik in dit blog verder op in.

  • Klantreis: van A naar Beter

    Reageer

    Ik ben verwend, begin ik me langzaam te beseffen. Ik lig op de bank met mijn telefoon binnen handbereik. Zojuist heb ik mijn zoveelste boek aangeschaft via het internet. Bedankt Claasje, fijn dat je koos voor onze winkel. We gaan direct aan de slag. Geniet van je dag. Dit staat in de bevestigingsmail die nog geen twee seconden nadat ik op “bevestig bestelling” heb geklikt in mijn mailbox verschijnt. Morgen kan ik mijn bestelling al ophalen op het door mij gekozen ophaalpunt. In de bevestigingsmail staat het precieze adres van het ophaalpunt mét openingstijden. Ik heb gekozen voor een van de boeken die op mijn “wensenlijst” stond. Een suggestie die de webwinkel deed op basis van mijn eerdere aankopen. Lees verder over het onderwerp klantreis, ook wel customer journey genoemd.

  • Tekorten jeugdzorg: van chaos naar grip

    Reageer

    “De wachtlijsten voor jeugdzorg lopen op, 88 gemeenten doen beroep op een nieuw fonds dat de tekorten compenseert” kopt een artikel in de NRC. Mijn interesse is meteen gewekt. Het is zondag en ik zit op mijn gemak de krant te lezen aan de eettafel, koffie binnen handbereik. Ik herken dit onderwerp als geen ander, in mijn werk houd ik mij namelijk bezig met het inzichtelijk maken van de oorzaak van deze tekorten. De feiten liegen er niet om: de jeugdzorg kampt nog altijd met problemen.

Contactgegevens

AfbeeldingVan Dam & Oosterbaan 
Orteliuslaan 871

3528 BE Utrecht

06- 28735345

www.vandamoosterbaan.nl

info@vandamoosterbaan.nl

Online masterclasses

Gemeentelijk informatiehuishouding (verder) op orde!

Het nut van datagedreven werken

 

Meld je nu aan voor onze online masterclasses dit najaar!

Kennisavonden

Elke eerste dinsdagavond van de maand organiseren we een interactieve kennisavond.


Locaties:

  • Amsterdam
  • Utrecht
  • Zoetermeer
  • Eindhoven


Whitepapers

Bloggers