of 62812 LinkedIn

Stipter stroomlijnt MO Platform

Stipter stroomlijnt. Processen rondom doorontwikkeling MO Platform stroomlijnen
Stipter Reageer

De processen rondom de doorontwikkeling van het MO Platform stroomlijnen. Dat is, in het kort, de taak van Ralph Ooyevaar bij Stipter. Hij werkt sinds januari 2021 als it-manager bij deze automatiseerder voor gemeenten. Ralph komt van Carerix, waar hij leidinggevende is geweest van het development team en het customer success team.

Ralph, wat betekent dat, ‘ontwikkelingen stroomlijnen’? Wat ga je als it-manager doen en hoe?

‘Als it-manager ga ik met name de processen in en om het it-team optimaliseren. Stipter groeit gestaag, en om klaar te zijn voor de toekomst is een volgende stap in de structuur en in de processen van de organisatie noodzakelijk. Dan moet je taken en functies herverdelen, omdat er te veel kennis en ervaring bij steeds bepaalde mensen zit. We willen focus creëren, en iedereen in zijn kracht zetten. Als je mensen in een duidelijke rol zet en ze daarin hun eigen verantwoordelijkheid geeft, kun je makkelijker omgaan met de groei die nog komen gaat. Het stroomlijnen van zo’n groeifase, daar voel ik me lekker in.’

 

Je was vóór Stipter leidinggevende van development teams en een customer success team. Hoe verhoudt zich dat tot wat je nu bij Stipter gaat doen?

‘De filosofie achter customer success is dat je alle kennis en kunde die nodig is bij elkaar in één team zet, met één en dezelfde doelstelling: “Maak de klant succesvol.” Deze gedachte komt van origine uit de developmentwereld. Het gemeenschappelijke doel van een scrum development team is ook om samen tot een bruikbaar product te komen. Iedereen heeft zijn rol in het team, maar het doel is gelijk: aan het eind van iedere sprint staat er een product dat meerwaarde biedt voor de klant. Vóór Carerix leidde ik bij diverse werkgevers development teams, daar heb ik ook met veel succes de methodiek toegepast.’

 

Waarom heb je voor Stipter gekozen?

‘In één woord de passie die ik hier voel. Vanaf het eerste contact boeide de manier waarop ze vertelden over wat Stipter doet, de manier waarop nagedacht wordt over wat Stipter kan bijdragen, en hoe wordt nagedacht over de gevolgen van wat men bouwt. Het bijdragen aan betere zorg binnen het sociaal domein door het bouwen van een state-of-the-art platform, iedereen staat te popelen om nieuwe dingen op te zetten. Ik wil graag met zo’n team mensen samenwerken.’

 

Heb je ook ervaring in het sociaal domein?

‘Nee, nog niet. Mijn vorige werkgever Carerix levert een SaaS-platform voor recruitment- en detacheringsbedrijven. Daarvóór heb ik in de reis- en automotivebranches gezeten, bij Libralab, A2SP, Mazda en DAF. Het sociaal domein en de gemeentelijke omgeving is dus nieuw voor mij. Een omgeving die me zeker aantrekt. Ik kan nu mijn ervaringen uit meerdere commerciële omgevingen toepassen en zo bijdragen aan de maatschappij. Want zet mij niet aan een ziekbed, daar voel ik me niet thuis. Maar ik kan medewerkers in de zorg en bij gemeenten goed ondersteunen met wat ik wél kan. Zo draag ik ook mijn steentje bij.’

 

‘Ik kan mensen helpen vanuit mijn visie dat je functioneel-technische zaken lekker simpel moet houden en zo gebruiksvriendelijk mogelijk moet maken. Alles wat je daarbij kunt automatiseren, moet je vooral doen. Zo zorg je dat medewerkers in de zorg en bij gemeenten zich kunnen focussen op hun werk met de hulpvragers. Ik kijk ernaar uit om samen met mijn collega’s die visie verder te realiseren en zo de bijdrage van Stipter aan het sociaal domein verder te vergroten.’

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingBezoekadres

Elementenweg 17
3201 LG Spijkenisse

Postadres
Hongerlandsedijk 18
3201 LW Spijkenisse

Tel.nr. 085-9024000


www.stipter.nl 

e-mail: Vanity.deSnoo@stipter.nl

Meer nieuws

Datagedreven overheid

Whitepapers