of 61441 LinkedIn

Telefonisch indiceren. Op een andere manier in gesprek

Telefonisch indiceren. Op een andere manier in gesprek
Bestuursacademie Nederland 1 reactie

Je werkt als consulent (of beleidsmedewerker) binnen het sociaal domein in de wijk of op een afdeling van het gemeentehuis. Je bent actief en fietst of rijdt van huisbezoek naar huisbezoek. En dan waait het coronavirus ook Nederland binnen. Er worden mensen ziek. Sommige zelfs heel ziek. We houden afstand en we blijven binnen.

Door het coronavirus zit je ineens aan je eigen keukentafel. Het openbare leven lijkt op de pauzestand te staan. Ook onze contacten met inwoners kunnen alleen nog digitaal plaatsvinden. We doen ons werk, nu ook letterlijk, achter de schermen. Maar wat betekent dat voor jou? Hoe kun je de inwoners nu zo goed mogelijk van dienst zijn? Kun je nog goed onderzoek doen? Waar moet je rekening mee houden? Welke vragen kun je stellen?

 

Het antwoord op deze vragen lees je in deze whitepaper.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reageer op dit artikel

Door Elisabeth Nymus (schrijfster "seksueel misbruik" en "Vrouw van") op
Dat moet me denken aan de gesprekken met CIZ en Rio toentertijd die niet per telefoon mochten indiceren maar dat wel deden! Hoe kan je werkelijk zien of de stront tegen de muren omhoog loopt als je niet terplekke bij de cliënt in gesprek gaat, maar de telefoon gebruikt? Hoe vaak doet een cliënt zich veel beter voor als dat hij/zij in werkelijkheid is uit schaamte of uit onvermogen etc. etc.? En hoe vaak is dan de vertaling van zo'n consulent/ beleidsmedewerker dat het reuze meevalt. En hoe vaak wordt de overbelaste mantelzorger over het hoofd gezien en mag die de hete kastanjes uit het vuur blijven halen totdat die "dood" neervalt of wegvalt? Omdat de inschatting van zo'n consulent/ beleidsmedewerker niet gevormd wordt door observatie of met medeneming van indicaties door artsen en andere hulpverleners? Hoeveel cliënten kunnen omgaan met een telefoon en aangeven wat ze nodig hebben?

Meer weten over onze trainingen en opleidingen?

Kijk op onze website www.bestuursacademie.nl.

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

 

Heeft u vragen dan kunt u ons ook bereiken via info@bestuursacademie.nl of 035 – 760 48 50.

Bloggers

Whitepapers

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk. 

Meer nieuws

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst.

 

Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Veranderende rol van de overheid

Verwijten aan het adres van burgers dat zij zich niet betrokken voelen bij de publieke zaak of hun verantwoordelijkheid niet nemen, zijn misplaatst. De vitale samenleving, waarin mensen zich volop inzetten, bestaat al. Dat schrijft de Raad voor het openbaar bestuur (Rob) in zijn advies ‘Loslaten in vertrouwen. Naar een nieuwe verhouding tussen overheid, markt en samenleving.’ In de nieuwe situatie maakt de overheid een bewuste keuze welke rol zij wil spelen bij initiatieven die in de samenleving ontstaan.

 

Wij helpen overheidsorganisaties om te gaan met de veranderende rol van de overheid.