of 63606 LinkedIn

Maak uw organisatie ‘thuiswerkproof’

Maak uw organisatie ‘thuiswerkproof’. Een thuiswerkregeling opstellen
BDO Accountants & Adviseurs Reageer

Het overheidsadvies om zoveel mogelijk thuis te werken blijkt veel werkgevers en werknemers goed te bevallen. Zo is de productiviteit van werknemers in veel gevallen gestegen en nam het ziekteverzuim en de facilitaire kosten af. De wens van veel werkgevers is dan ook om het thuiswerkbeleid goed vast te leggen en toekomstbestendig te maken. Tegelijkertijd brengt dit voor werkgevers uitdagingen met zich mee. Hoe kunnen zij werknemers op afstand het beste (bege)leiden? En hoe om te gaan met individuele afwijkende behoeften van werknemers?

Thuiswerkregeling

Als werkgever kunt u problemen voor zijn door een thuiswerkregeling voor uw organisatie op te stellen. Hierin staan bijvoorbeeld afspraken over:

 

  • de omvang en duur van het thuiswerken
  • de thuiswerkplek
  • de werkzaamheden
  • de ter beschikken gestelde (ICT-)hulpmiddelen
  • controle en toezicht
  • (on)kosten
  • beëindiging van het thuiswerken

 

Met een thuiswerkregeling creëert u duidelijkheid voor uw werknemers, blijft u in de lead en komt u niet voor vervelende verassingen te staan. Hiernaast biedt een thuiswerkregeling u de kans om arbeidsvoorwaarden, zoals reiskosten of een leaseregeling, toekomstbestendig te maken.


Zomeractie

BDO adviseert u graag over de maatregelen die u kunt treffen om risico’s van het thuiswerken zo veel mogelijk te beperken en uw organisatie ‘thuiswerkproof’ te maken. In dit kader heeft BDO in de maanden juli t/m september een zomeractie, waarbij u tegen een vaste lage prijs een model thuiswerkregeling kunt afnemen dat naar de aard en wens van uw organisatie dient te worden ingevuld. Hiernaast is het mogelijk om tegen een vaste lage prijs een multidisciplinair adviesgesprek in te plannen van circa één uur. Bij dit gesprek zijn een arbeidsjurist, een HR-adviseur en een loonheffingen (fiscaal) adviseur aanwezig. Zo weet u zeker dat u het thuiswerkbeleid vanuit alle perspectieven optimaliseert voor uw organisatie.

 

Voor meer informatie over de zomeractie, download onze productsheet of neem contact op met één van onze specialisten.

 

DOWNLOAD PRODUCTSHEET

 

Lorenz Bloem, Director BDO Legal

Barbara van Beurden - Vandenberghe, Mr., Senior Jurist Arbeidsrecht

Frank van Vierssen, Senior Manager Arbeidsrecht

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

BDO Accountants & Adviseurs

Afbeelding

Boogschutterstraat 35

7324 AE Apeldoorn

088- 236 48 03

publiekesector@bdo.nl

www.bdo.nl/lokale-overheid

 

Afbeelding   Afbeelding 

Meer nieuws

Bloggers

Whitepapers

Evenementen

 

Vakinhoudelijke seminars, workshops en netwerkbijeenkomsten
Regelmatig organiseren wij interessante bijeenkomsten, symposia en evenementen die relatie hebben met ons brede werkgebied. Voor meer informatie of eventueel aanmelden, klik hier.