of 64231 LinkedIn

Petitie tegen gedeeltelijk sluiten Haringvlietbrug

Vanwege twee jaar durende werkzaamheden wordt het verkeer vanaf 9 augustus in beide richtingen over één rijstrook geleid. Daarbij wordt de maximumsnelheid teruggebracht van 100 naar 50 kilometer per uur.
4 reacties

Meer dan 10.000 mensen hebben een petitie getekend om het gedeeltelijk sluiten van de Haringvlietbrug tegen te gaan.

Maximumsnelheid
Vanwege twee jaar durende werkzaamheden wordt het verkeer vanaf 9 augustus in beide richtingen over één rijstrook geleid. Daarbij wordt de maximumsnelheid teruggebracht van 100 naar 50 kilometer per uur. De brug in de A29 is een belangrijke verbinding tussen Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Brabant.

Alternatieven
Zo'n 10.300 mensen hebben dinsdagavond rond 21.00 uur een petitie getekend om het besluit tegen te gaan. 'De gevolgen zijn voor weggebruikers onacceptabel', stelt de petitie, waarmee het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wordt gevraagd te onderzoeken welke alternatieven er zijn om de huidige capaciteit voor het wegverkeer in stand te houden en geen rijbanen worden afgesloten.

Onaanvaardbaar
Eerder noemden de gemeenten Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee de maatregelen voor de Haringvlietbrug onaanvaardbaar. Transport en Logistiek Nederland (TLN) zegt dat de langdurige sluiting van rijstroken de transportsector zeker 53 miljoen euro kost. (ANP)

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Bertus (Beleidsadviseur) op
Politici kijken alleen op de korte termijn. Vrachtverkeer is niets in de weg gelegd om te groeien, maar er is niet tegelijkertijd gekeken naar de kosten van al dat toegenomen vrachtverkeer. Zo is de politiek, die reageren allen als het fout gaat om er wat stemmen mee te kunnen halen. Verder natuurlijk erg vervelend voor alle forensen etc. Als de transportsector straks structureel 4 miljard per jaar moet gaan ophoesten voor de infrastructuur dan is dat prima. Laat dat maar een trigger zijn voor economische structuren om te veranderen.
Door H. Top (pensionado) op
Mijn verbazing over de reacties wil ik hier graag opschrijven. Ik lees iets over de belasting betaler, dat is met name de burger. Ik zie niets over de last die de burger ervaart met de gedeeltelijke afsluiting van de Haringvlietbrug. Ik zie geen opmerking over de studenten en scholieren die nu dagelijks reizen naar de randstad voor studie, dan wil ik nog maar zwijgen over de forensen uit de omliggende gebieden die gebruik maken van de Haringvlietbrug.
Ook steekt men bij het ministerie niet de hand in eigen boezem!
Hoe is het mogelijk dat men geen goede planning heeft voor het onderhoud van de infra structuur.
Wat is er aan de hand dat men met de toegenomen intensiteit van het vervoer over de weg geen actie heeft genomen om te kijken naar de niet aansluitende onderhoudsplanning. Dit is geen medium om verder reactie te geven, maar de communicatie die gepleegd werd en wordt is ver beneden peil, het gemiddelde Nederlandse bedrijf zou failliet gaan bij een dergelijke opstelling van projecten m.b.t. vergunningen, samenwerking, planning uitvoering e.t.c.
Heel veel wijsheid toegewenst, maar blijf de burger in welke hoedanigheid ook als doel bedienen.
Door Hoekstra (Ambtenaar) op
En ik eil een petitie waarin geeist wordt dat bruggen in Afsluitdijk niet meer om de haverklap stuk zijn. Gaan we nu in Nederland per volksraadpleging of via laiks op veesboek bepalen of een brug veilig is of niet. Hou toch op.
Door Bertus (Beleidsadviseur) op
Ik zou ook wel eens een petitie willen tekenen TEGEN VRACHTVERKEER. We kunnen niet stellen dat het vrachtverkeer voldoende bijdraagt aan de Nederlandse infrastructuur. Het verdienmodel wentelt de kosten deels af op de belastingbetaler. De belastingbetaler heeft de Haringvlietbrug betaald, niet de transportsector. En dan heb ik het nog niet over de gevolgen van de uitstoot van vrachtwagens voor de gezondheid. Het is maar de vraag of Nederland per saldo zo erg rijk en gelukkig wordt van deze sector. Van hetgeen de sector verdient, moeten eerst de negatieve externe niet in de prijs verdisconteerde milieu, infrastructuur- en andere kosten af worden getrokken. Het gaat erom dat de Nederland er beter van wordt, niet de individuele transportondernemer. Ik begrijp dat hier veel meer aan vast zit en dat het transportbedrijf een radartje is in een keten van ellende. Ik noem maar even als voorbeeld het grootschalig heen en weer rijden van tuinbouwproducten zoals sla van Spanje naar Nederland en andere zaken waar we eigenlijk mee moeten stoppen. Het is overigens vermeldingswaard dat het vrachtverkeer pas sinds een beperkt aantal jaren grootschalig gebruik is gaan maken van dit stuk snelweg, namelijk sinds het doortrekken van de A4. Er is voor een hoop geld op kosten van de belastingbetaler een snelweg aangelegd, en als die route dan ineens minder interessant is, dan is er opeens "schade".

Vacatures

Van onze partners

De nieuwste whitepapers