of 61869 LinkedIn

OV Amsterdam later aanbesteed

Amsterdam, Rotterdam en Den Haag moeten de concessie voor het busvervoer voor 1 januari 2013 gegund hebben. In Rotterdam en Den Haag zijn de procedures voor een openbare aanbesteding van dat vervoer al gestart. Amsterdam wil echter het bus-, tram- en metrovervoer in een keer aanbesteden en heeft daarom wat langer de tijd nodig. De stadsregio wil de concessie uiterlijk op 15 september 2013 verlenen.
1 reactie

De stadsregio Amsterdam mag het openbaar vervoer in de stad enkele maanden later aanbesteden dan gepland. Dat heeft minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) dinsdag laten weten in een brief aan de Tweede Kamer.

Concessie

Eigenlijk moesten Amsterdam, Rotterdam en Den Haag de concessie voor het busvervoer voor 1 januari 2013 gegund hebben. In Rotterdam en Den Haag zijn de procedures voor een openbare aanbesteding van dat vervoer al gestart. Amsterdam wil echter het bus-, tram- en metrovervoer in een keer aanbesteden en heeft daarom wat langer de tijd nodig. De stadsregio wil de concessie uiterlijk op 15 september 2013 verlenen.

Boete
Als de aanbesteding in Amsterdam te laat wordt uitgevoerd, volgt een boete, heeft de minister afgesproken. De aanbesteding werd al een keer eerder uitgesteld, toen met een jaar, omdat het proces beter moest worden voorbereid. Schultz zei enkele maanden geleden dat ze de aanbestedingen niet nog veel langer uit wilde stellen. De concessie voor het metro- en tramverkeer in Rotterdam en Den Haag moet overigens uiterlijk in 2017 zijn gegund.

Drie grote steden
Een van de ambities die in het regeerakkoord werden vastgelegd was de aanbesteding van het openbaar vervoer in de drie grote steden. Schultz (VVD) wil met de aanbesteding geld besparen en het ov efficiënter inrichten.

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door henk (ambtenaar) op
Een van de ambities die in het regeerakkoord werden vastgelegd was de aanbesteding van het openbaar vervoer in de drie grote steden. Schultz (VVD) wil met de aanbesteding geld besparen en het ov efficiënter inrichten. Dat is echt wel lachen. Eigenlijk huilen bedoel ik. Het wordt tijd dat we eens gaan stoppen met deze onzin. Aanbesteden heeft tot gevolg minder kwaliteit en uiteindelijk hogere kosten! Laten we nu eens en voor altijd stoppen hiermee. Liever weer terug naar het in handen leggen van de overheid!!!!!

Vacatures

De nieuwste whitepapers

Van onze partners