of 59244 LinkedIn

Geen doorstart voor luchthaven Twente

Provincie Overijssel en de gemeente Enschede hebben bekendgemaakt dat geen van de geïnteresseerde partijen een bod hebben uitgebracht op Luchthaven Twente.
6 reacties

De doorstart van luchthaven Twente als burgerluchthaven is mislukt. Geen van de drie partijen die in de race waren voor exploitatie van het vliegveld heeft een bieding gedaan. Dat maakten de gemeente Enschede en de provincie Overijssel dinsdag bekend.

Termijn gesloten
Maandag sloot de termijn waarop gegadigden voor exploitatie van de voormalige vliegbasis Twente zich konden melden. ,,Hiermee is een prachtige kans voor Twente op het realiseren van meer banen en duurzame innovatie op dit moment niet geslaagd'', reageerde Peter den Oudsten, burgemeester van Enschede.

Gemeente en provincie teleurgesteld
Gemeente en provincie zijn teleurgesteld, lieten ze in een reactie weten. Gehoopt was met de luchthaven voor een flinke stimulans te zorgen voor economie en werkgelegenheid. Ontwikkelaar ADT, waar gemeente en provincie in samenwerken, beraadt zich de komende weken over mogelijkheden die resteren.

Weerstand tegen burgerluchthaven
De plannen voor een burgerluchthaven zorgden voor veel weerstand. In 2009 leidde dat tot een politieke crisis in het provinciehuis in Zwolle. Een comité van omwonenden vocht met succes tegen de plannen.

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Johan op
35 km naar FMO vanaf Twente,? Dat is alleen per vliegtuig mogelijk vanaf Luchthaven Twente...
Door Rogier op
Eens met Rob. Als in NL iets verdwijnt, krijg je het nooit meer terug, en NL is erg opruimerig van aard. De luchtvaartfunctie/bestemming moet de provincie dus zeker niet opgeven. Wellicht dan maar low key gaan gebruiken voor de vliegsport. En idd, dikke kans dat de gemeenten dan gaan voor woningbouw. Lekker laten liggen dus.
Door Rob (vml.ambtenaar) op
Tot dusver bewijzen de reacties dat veel ambtenaren links denken , en lijden aan kortzichtige behoudzucht.
Definitief verlies van vliegveld Twente betekent dat in de toekomst deze modaliteit van transport voor Twente onmogelijkis , en dat hun kleinkinderen hun dat kunnen verwijten , evenals het verlies van bijzonder veel hoogwaardige werkgelegenheid.
Want de alternatieve plannen zijn op dat gebied luchtkastelen en zullen er toe lkeiden dat onder de begerige blikken van Enschede, Oldenzaal en Hengelo het hele gebied over 50 jaar volgebouwd is.
Ook aardig dat in de ogen van tegenstanders FMO steeds dichterbij komt : nu al 35 km. , terwijl het in werkelijkheid minimaal 56 km is en een uur rijden.
Door Zie ze (vliegen) op
Ja zo bewijst "de markt" de onzin van deze politici als beroeps fantasten. Er lag goud voor het opscheppen raaskalden ze maar niemand wil het blijkbaar hebben. Kans is wel groot dat ze blijven doordrammen.
Dus Finkers: volhouden tot die lui echt gevlogen zijn.
Door Peter op
Mooi. 35 km verder is een prima vliegveld. Deze is volkomen overbodig en dat zien investeerders ook.
Door Criticus (Ambtenaar) op
Het boerenverstand zegeviert boven ijdele hoop en onrealistische dadendrang.