of 59123 LinkedIn

Arnhem stad met strengste milieuzone in 2019

Maandagavond stemde een raadsmeerderheid voor een motie van GroenLinks om de milieuzone in te voeren. Vorig najaar stelde het college van B en W al een strenge milieuzone voor, maar toen wilde de raad eerst nader onderzoek naar de luchtkwaliteit in Arnhem. Dat onderzoek van ingenieursbureau RoyalHaskoning wees vorige week uit dat de lucht in Arnhem ongezond is en dat het invoeren van een milieuzone een goede manier zou zijn om daar iets aan te doen.
3 reacties

Arnhem is vanaf 2019 de stad met de strengste milieuzone voor personenauto's van Nederland. Dieselauto's van voor 2004 mogen niet meer in het centrum van de Gelderse hoofdstad rijden en dieselauto's van voor 2006 alleen als ze aan bepaalde Europese eisen voldoen.

Overwinning
Maandagavond stemde een raadsmeerderheid voor een motie van GroenLinks om de milieuzone in te voeren. Vorig najaar stelde het college van B en W al een strenge milieuzone voor, maar toen wilde de raad eerst nader onderzoek naar de luchtkwaliteit in Arnhem. Dat onderzoek van ingenieursbureau RoyalHaskoning wees vorige week uit dat de lucht in Arnhem ongezond is en dat het invoeren van een milieuzone een goede manier zou zijn om daar iets aan te doen. Verantwoordelijk wethouder Geert Ritsema noemde de invoering van de milieuzone maandagavond 'een overwinning van het gezonde verstand'. (ANP)

 

Afbeelding

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Jan (Directeur ) op
Kom vaak door Arnhem met mijn 2004 caddy, en ga gelijk winkelen, dan maar naar Nijmegen pfff
Door milieubewust op
Ik vraag mij echt af of GroenLinks door heeft hoeveel extra vervuiling alle controle middelen en signaleringsmiddelen opleveren.
Zouden de te investeren middelen niet beter ingezet kunnen worden voor stimuleringsregelingen voor duurzaamheidsinvesteringen (voor vervuilende industrie rond de stad)?
Door V6 op
Overwinning van de onzin is de juiste kwalificatie van deze zotheid. Weer meer regeltjes, verkeersbordjes, camera's, administratie etc voor het (in Nederland) non-issue van luchtverontreiniging, waar de milieubeweging/GL het stug een probleem blijft noemen zodat al die stedelingen denken dat ze vergiftigd worden alsof je door de smog van Peking of Teheran loopt. Je zou denken dat NL geen echte problemen meer heeft, dat hier zoveel tijd en geld in gestoken kan worden. Die problemen zijn er zeker, maar auto's aanpakken is een stuk makkelijker dan bijv. frauderende of overlastgevende inwoners van Arnhem. Hopelijk corrigeren de verkiezingen dit soort non-beleid.