of 59123 LinkedIn

CIO 3.0 – Het verschil maken bij digitale transformatie

Reageer

Tijdens een symposium op 20 juni lanceerde M&I/Partners het boek ‘CIO 3.0 – Het verschil maken bij digitale transformatie’. Op welke wijze kunnen organisaties omgaan met deze tijd van disruptie waarin digitale interactie leidend is? Op welke wijze maakt de Chief Information Officer het verschil bij de digitale toekomst van organisaties? In het boek gaan Antoon van Luxemburg  en Karin Zwiggelaar, adviseurs bij M&I/Partners, hier op in.

Het weefsel van de samenleving verandert. De ICT ontwikkelt zich in een adembenemend tempo. De afgelopen drie jaar waren er meer ontwikkelingen dan de vijftien jaar hiervoor. In historisch perspectief ontwikkelt ICT zich van een ondersteunende functie, naar een functie die het succes of falen van de organisatie bepaalt. Sterker nog, ICT wordt leidend bij de inrichting van de organisatie. Deze ontwikkeling kent drie fasen:

 

1             ICT 1.0: ICT-functie als technisch bolwerk.

2             ICT 2.0: ICT-functie als bruggenbouwer tussen business en ICT.

3             ICT 3.0: ICT-functie als integraal en strategisch onderdeel van de business.

 

Op welke wijze kunnen organisaties omgaan met deze tijd van disruptie waarin digitale interactie leidend is? Op welke wijze maakt de CIO het verschil bij de digitale toekomst van organisaties? In het boek gaan Antoon van Luxemburg en Karin Zwiggelaar, adviseurs bij M&I/Partners hier uitgebreid op in.

 

Boeklancering

Op 20 juni is het boek feestelijk gelanceerd tijdens een symposium van M&I/Partners, waarin naast de auteurs zelf, verschillende sprekers hun visie gaven op de rol van de CIO 3.0. Rik Maes, Academy for Information & Management, schreef in het boek een inspirerend voorwoord en verzorgde tijdens de boeklancering de inleiding. Mirjam van Velthuizen, Raad van Bestuur UMCU, ging in op de rol van de CIO vanuit bestuurdersoptiek. Digitaal ondernemer Ernout van der Waard van Worth Internet Systems vertelde over een innovatie-aanpak met inzet van digitale klantinteractie.

 

De auteurs

De auteurs Antoon van Luxemburg en Karin Zwiggelaar, adviseurs bij M&I/Partners, over het boek: “Wij geven in dit boek een overzicht van de grote veranderingen in onze tijd en beschrijven hoe die samenhangen. We gaan in op de gevolgen voor de organisatie en de ICT, wat dit betekent voor de opdracht van de CIO 3.0 en wat de kenmerkende en gangbare manieren zijn om zowel de business als ICT in het ICT 3.0-tijdperk vorm te geven. Daarbij staat de digitale transformatie van traditionele organisaties centraal. Wij hebben de afgelopen tijd met veel plezier aan de inhoud van het boek gewerkt.”

 

Het boek, uitgegeven door Van Haren Publishing, is te bestellen via de reguliere boekenverkoopsites of via de webshop van de uitgever. 

 

Kijk op http://www.cio30.nl/ en http://www.mxi.nl/ voor meer informatie!