digitaal / Partnerbijdrage

We zetten in op meer contact en duidelijkheid

Klanttevredenheidsonderzoek Samenlevingszaken.

Maartje Sleven

We zijn blij met de hoge respons

Tijdens de verschillende productgroepen vulde je het onderzoek direct in. Vrijwel iedereen deed mee. Daar zijn we blij mee. Want hoe meer respons, hoe beter de basis voor verbetering.

Je gaf ons gemiddeld een 7.4

De resultaten koppelden we eerder al aan je terug. In de nieuwsbrief van 23 december 2021 vind je de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek.

We kregen concrete handvatten voor verbetering

Natuurlijk geven cijfers interessante informatie. Het toelichtingenveld bij de cijfers, bleek ook waardevol. Daarin lazen we opmerkingen met waardevolle input voor concrete acties.

We zetten in op betere communicatie

De meest genoemde punten hebben betrekking op de categorie ‘communicatie’. Hier zijn we meteen mee aan de slag gegaan. Misschien heb je dat al gemerkt?

  • We organiseren op 29 maart voor het eerst een releasebespreking. In de releasebespreking behandelen we in hoofdlijnen de uitgeleverde functionaliteit in de applicaties. De bijeenkomst helpt je deze functionaliteit beter in te passen in je organisatie. We nodigen je voortaan elk kwartaal hiervoor uit.
  • We organiseerden op 8 maart een netwerksessie gekoppeld aan het thema Inburgering. Zo kun je collega’s van andere gemeenten/organisaties online ontmoeten en best practices en ervaringen delen. Jouw ideeën voor een volgend thema zijn welkom!
  • De communicatie rondom werkzaamheden van consultants maken we beter. Een format voor terugkoppeling is in de maak. Zo wordt onze samenwerking nog hechter.
  • We geven je meer informatie over wie we zijn en hoe we werken. Zo maken we je wegwijs en weet je hoe we kunnen samenwerken.
  • De klantvriendelijkheid van onze servicedesk is optimaal, zo lezen we terug. Wel kunnen we winst behalen op de meldingenlijst, pro-activiteit en doorlooptijden. Hier gaan we ons dit jaar voor inzetten.

Ook dit jaar peilen we hoe je ons ervaart

Dat doen we zowel in april als in oktober. Zo zien we snel wat de impact is van onze acties. En weten we steeds weer waar mogelijkheden tot verbetering liggen. Help je ons volgende keer weer aan ideeën?

Hier is de link naar het onderzoek van april 2022 Dankjewel voor je bijdrage!

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.