digitaal / Partnerbijdrage

Proces rondom Oekraïense vluchtelingen

Instroom Oekraïense vluchtelingen voor gemeenten enorme operatie.

Vlag Oekraïne

Het vergt veel omdenken, maatwerk en een goed ingericht proces. Samen met gemeenten halen we best practices en praktijkervaringen op rondom deze uitzonderlijke situatie. Via deze pagina en TOPdesk houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en delen we tips.

De eerste inschrijving direct invoeren lijkt het meest efficiënt
Met de integratie tussen iVerblijf & Adres inschrijving en id-burger is de dienstverlening meteen 100% afgerond en voorkom je fouten en doublures. Hiervan maken dan ook niet voor niets al 103 gemeenten gebruik. Afhankelijk van de werkdruk kies je in deze bijzondere situatie voor één van de 2 werkwijzen waarbij je direct een BSN kan meegeven.

Het invoeren van niet-authentieke adressen
Gemeente Groningen zet een hotelboot in voor het opvangen van Oekraïense vluchtelingen. Hiervoor is het belangrijk dat zij in iBurgerzaken een niet-authentiek adres invoeren. Is jouw gemeente van plan om een soortgelijke actie in te zetten?

iNzicht burgerzaken rapportages
Met de selectie via deze link kan via iNzicht burgerzaken editor de stand van zaken in de gemeente rondom de vluchtelingenstroom uit Oekraïne worden gemonitord. Het gaat om actuele personen die rechtstreeks vanuit Oekraïne in de gemeente gevestigd zijn na de start van de oorlog.

Neem gerust contact op
We blijven graag met je in contact hierover, want alleen door de kennis te delen lossen we dit samen op. Loop je ergens tegenaan of heb je een goede werk methode opgezet? Neem dan contact op met Job Böcker, Succesmanager bij PinkRoccade via: Job.Bocker@PinkRoccade.nl.

‘Samen optimaliseren we het proces van Burgerzaken, jouw succes is mijn doel.’

Job Böcker, Succes Manager

Contact

Job Böcker, Succesmanager bij PinkRoccade
Job.Bocker@PinkRoccade.nl / +31 6 2875 9869
LinkedIn

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.