Advertentie
digitaal / Nieuws

UWV stuurt papieren specificatie door storing

Het onderdeel 'Mijn UWV' op de website van de uitkeringsinstantie ligt nog altijd plat. Klanten krijgen hun betalingsspecificaties daarom deze maand per post.

15 januari 2013

Omdat het onderdeel 'Mijn UWV' op de website van de uitkeringsinstantie nog altijd plat ligt, krijgen klanten hun betalingsspecificaties deze maand per post. De problemen duren nu al bijna een week en het is niet te zeggen wanneer het onderdeel weer bereikbaar is, aldus een woordvoerder.

Callcenter langer open
Klanten kunnen nog wel telefonisch contact opnemen met het UWV, het callcenter is ook 's avonds open om mensen te helpen. ,,We zullen mensen in ieder geval niet korten op hun uitkering als dingen niet zijn doorgegeven. Dat geldt totdat het probleem is opgelost'', aldus de woordvoerder.
 
Persoonsgegevens wijzigen 

Via de bewuste webpagina kunnen mensen onder meer hun persoonsgegevens wijzigen en hun aanvraag voor een WW-uitkering volgen. Dagelijks maken ongeveer 18.000 mensen er gebruik van. De betalingsspecificaties zijn een soort loonstrookjes voor uitkeringsgerechtigden, met daarop een financieel overzicht voor de bewuste maand.
 
Opnieuw opbouwen
De storing is erg hardnekkig, zo laat de woordvoerder weten. ,,Het begon met een update om de performance te verbeteren. Die zorgde er echter voor dat het hele systeem achter Mijn UWV platligt en opnieuw opgebouwd moet worden.''

Reacties: 3

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

O. ten Hove
Sinds de oprichting van het uwv is alles kommer en kwel. Alles moet digitaal, en als je niet op de digitale snelweg kunt rijden (geen computer, digibeet, geen DigiD) dan heb je een probleem waarbij het UWV net als de gemeente Den Haag vergeet dat een DigiD niet wettelijk verplicht is. Maar ze sturen, zowel de gemeente als het UWV mensen weg. Ze overtreden hiermee de wetgeving maar daar zitten ze niet mee, noch de directeur van de Sociale Dienst Den Haag als het UWV...



En we zien dus hoe de systemen werken, dus niet. En DigiD is nog steeds fraudegevoelig...
O. ten Hove
Weet wie bij het UWV die systemen bouwt: ZZP'ers die door vriendjes binnen het UWV worden ingehuurd. Zij hebben er belang bij dat er steeds iets niet werkt in het systeem zodat ze continu aan het werk kunnen blijven. En externen verdienen een hoop geld wat ten koste gaat van de uitkeringen en dienstverlening. Maar ja, dat is de graaicultuur uitgevonden door de neoliberalen van d'66 en vvd wat leidde tot de gouden wc's van Tjibbe Joustra. Een normaal iemand wordt dan oneervol ontslagen en komt in de bijstand. Joustra echter heeft al vele baantjes gehad en allemaal goedbetaald. De top beschermt zichzelf schaamteloos... want alleen Jan Modaal en wat daaronder zit moet integer zijn...
Mieke
Op de site staat nu, zondagmiddag 20 januari, dat de storing is opgelost. Niet dis ik kan niet inlooge!!!!! Wat is dit voor instantie, je bent afhankelijk van hun digitale "snelweg" maar het lijkt meer op een oud bospad. Er zijn zo veel storingen, je wordt er gek van!!!!!
Advertentie