of 59082 LinkedIn

Utrecht communiceert alleen via Twitter

De website met actuele informatie over de asbestcrisis ligt er sinds woensdagavond uit. De gemeente communiceert nu alleen via Twitter.

De pagina met asbestinformatie op de site van de gemeente Utrecht kan niet meer worden geactualiseerd. De gemeente verwijst mensen voor informatie naar haar Twitter-pagina.
UPDATE: Sinds 15.30 uur is de pagina weer toegankelijk.

Intranet
De website lag er gisteravond helemaal uit. Oorzaak van de storing is een oververhit datacentrum. Eerst was de website niet toegankelijk en werkte de mail van ambtenaren niet. 'Inmiddels is dat hersteld, maar de pagina met asbestinformatie kan nog niet worden ververst',  aldus een gemeentewoordvoerder. ‘Het intranet ligt er wel uit, maar de communcatie naar buiten toe heeft nu onze prioriteit.’

Veelgestelde vragen
De pagina met veelgestelde vragen is wel te bereiken, maar de pagina met updates van de huidige situatie in Kanaleneiland dus niet. De Twitter-pagina moet uitkomst bieden. Het is nog onbekend hoe lang de storing gaat duren. De gemeente werkt aan een vervangend datacentrum. 'We hopen dat de storing aan het eind van de dag is verholpen, hopelijk nog eerder.'

Bewoners
De getroffen bewoners van Kanaleneiland krijgen dagelijks een bewonersbrief bezorgd in hun hotel met daarin de laatste stand van zaken. 'Er zijn ook speciale contactpersonen van Mitros.' De gemeente zal aan het eind van de middag opnieuw een persconferentie geven, waarbij zowel burgemeester Wolfsen, loco-burgemeester Isabella als Mitros-directeur Rötscheid aanwezig zullen zijn.

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.