Site Werk.nl blijft zorgenkindje
Asscher heeft het UWV extra middelen toegekend voor meer persoonlijke ondersteuning van uitkeringsgerechtigden op de vestigingen van de organisatie, namelijk elke middag.
Het blijft waarschijnlijk tot 2015 nog wat aanmodderen met de website voor werkzoekenden Werk.nl van uitkeringsinstantie UWV. Dat valt op te maken uit de beantwoording van Kamervragen van de SP door minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken.
Extra middelen
Er is gekozen voor een meer digitale dienstverlening en de ontwikkelingen daarnaartoe gaan gepaard met storingen en klachten, erkent de minister. Dat komt doordat er wordt ,,verbouwd terwijl de winkel open is''. Asscher heeft het UWV extra middelen toegekend voor meer persoonlijke ondersteuning van uitkeringsgerechtigden op de vestigingen van de organisatie, namelijk elke middag. Daarvoor zullen 130 mensen worden geworven onder de werkzoekenden.
Onvoldoende
Ook wijst de minister op de mogelijkheden van de aloude post en telefoon om de klanten toch tegemoet te komen. SP-Kamerlid Sadet Karabulut had bij de bewindsman aan de bel getrokken nadat de FNV onderzoek had gedaan naar de ervaringen met de website onder werkzoekenden. Die gaven de site een dikke onvoldoende.
Ik heb in een carrière van bijna dertig jaar in de ICT nog niet eerder een zo aan alle kanten stinkend en zuigend wanproduct meegemaakt als werk.nl. En niet alleen de website, de hele houding van het UWV naar haar klanten toe is dik en vet puin. Ontzettende, en beschamende bagger.
Zelfs als je Microsoft er op los zou laten komt er nog iets beters uit. Het is niet alleen schunnig en pervers dat dit het niveau van functioneren is van het UWV, nog veel erger is is dat dit al vele jaren bekend is, en er niets maar dan ook helemaal niets aan gedaan wordt.