Advertentie
digitaal / Nieuws

Primeur Alphen met ‘Mijn Overzicht’

Gemeente Alphen aan den Rijn heeft maandag ‘Mijn Overzicht’ gelanceerd. De service is bedoeld voor inwoners van Alphen die geholpen worden door het Serviceplein en inwoners die gebruik maken van een inkomensvoorziening zoals een uitkering.

01 februari 2016

Gemeente Alphen aan den Rijn heeft maandag ‘Mijn Overzicht’ gelanceerd. De service is bedoeld voor inwoners van Alphen die via het Serviceplein gebruik maken van een inkomensvoorziening zoals een uitkering.

Afspraken en acties inzien

Met Mijn Overzicht kunnen inwoners hun eigen gemaakte afspraken en acties inzien. Het kan naast uitkeringen gaan over leerlingenvervoer en hulp via de Wmo. Ook uitkeringsspecificaties kunnen op elk moment van de dag worden bekeken.


Persoonlijk contact aanvullen 

Met de digitale service wil de gemeente het persoonlijke contact tussen inwoners en medewerkers van het Serviceplein aanvullen. Zo kunnen inwoners vanuit eigen huis snel zaken regelen. Alphen stelt de eerste gemeente te zijn in Nederland die gebruik maakt van een dergelijk overzicht. Deze is door Alphen ontwikkeld in co-creatie met inwoners en  software-ontwikkelaar Centric. 

Reacties: 1

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

eric / ambtenaar
"Met de digitale service wil de gemeente het persoonlijke contact tussen inwoners en medewerkers van het Serviceplein aanvullen": bedoeld is natuurlijk "beperken". Immers Centric gaf eerder aan dat voortaan minder ambtenaren nodig zullen zijn.
Advertentie