of 59281 LinkedIn

LinkedIn-kantoor in Nederland door massaal gebruik

Van alle nationaliteiten die gebruik maken van LinkedIn, zijn de Nederlanders het best vertegenwoordigd. Reden voor het Amerikaanse bedrijf om in Nederland een kantoor op te zetten, dat onder meer initiatieven ontplooit om in contact te komen met die Nederlanders die kennelijk zo massaal werken aan het opzetten en onderhouden van hun professionele online netwerk. Hoe enthousiast de Nederlanders ook gebruik maken van LinkedIn, ze vragen zich regelmatig af wat ze er nou eigenlijk allemaal mee kunnen.
Reageer
Van alle nationaliteiten die gebruik maken van LinkedIn, zijn de Nederlanders het best vertegenwoordigd. Reden voor het Amerikaanse bedrijf om in Nederland een kantoor op te zetten, dat onder meer initiatieven ontplooit om in contact te komen met die Nederlanders die kennelijk zo massaal werken aan het opzetten en onderhouden van hun professionele online netwerk. Hoe enthousiast de Nederlanders ook gebruik maken van LinkedIn, ze vragen zich regelmatig af wat ze er nou eigenlijk allemaal mee kunnen.
Wereldprimeur
Om daar antwoord op te geven organiseert het bedrijf bijeenkomsten waarin gebruikers leren hun profiel in te zetten om hun professionele netwerk efficiënter te beheren en uit te breiden. Maandagavond vond de eerste van een reeks live LinkedIn trainingen plaats. In een zaal in het Amsterdamse Mercure Hotel hadden zich ruim 160 enthousiaste LinkedIn-gebruikers verzameld voor de wereldprimeur. De Vlaamse netwerk coach Jan Vermeiren gaf onder de noemer Link and Learn praktische tips voor een efficiënt gebruik van de professionele netwerksite.

Ondernemendheid
Onder de ruim 62 miljoen gebruikers wereldwijd zijn 1,7 miljoen Nederlanders. Volgens Vermeiren schuilt het geheim van het grote aantal Nederlanders op LinkedIn 'in de relatieve bekendheid met sociale netwerken zoals Hyves, hun ondernemendheid en het feit dat Nederlanders heel internationaal gericht zijn'. En de Hollanders zijn niet alleen relatief als beste vertegenwoordigd op LinkedIn, ze maken er ook nog eens opvallend vaak gebruik van. Ruim twee derde van de hoogopgeleiden in Nederland heeft een profiel op de netwerksite, aldus Eugenie van Wiechen, verantwoordelijk voor LinkedIn-Nederland.

Veel animo
'Deze bijeenkomsten zijn een experiment. Het mes snijdt aan twee kanten; we helpen de gebruikers verder en wij leren meer over onze gebruikers en wat zij van ons willen.' Van Wiechen noemt de eerste training maandag direct een succes. 'Er is heel veel animo. Nu afwachten wat voor feedback we van de bezoekers krijgen. Daarmee begint het voor ons eigenlijk pas.' Tot en met juli staan er nog twintig live trainingen op verschillende locaties in het land op het programma.
Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.