Advertentie
digitaal / Nieuws

Breda op shortlist ‘European Capital of Smart Tourism’

Breda is een van de tien Europese Steden die de shortlist hebben gehaald voor de titel European Capital of Smart Tourism van 2020.

14 augustus 2019
breda.JPG

Breda is een van de tien Europese Steden die de shortlist hebben gehaald voor de titel European Capital of Smart Tourism van 2020.

Nieuwe uitdagingen

Met ‘smart tourism’ wordt bedoeld dat steden inspelen op nieuwe uitdagingen en eisen, zoals de vraag naar digitale informatie, producten en diensten. Daarnaast wordt ook gelet op de duurzame ontwikkeling van de lokale omgeving, ondersteuning van creatieve industrieën en de inzet van lokaal talent bij de ontwikkeling van de toerismesector.

Communicatie- en merkondersteuning

De titel ‘European Capital of Smart Tourism’ werd vorig jaar voor het eerst toegekend. Vorig jaar wonnen Helsinki en Lyon de competitie. Dit jaar gaat de straat tussen Bratislava (Slowakije), Breda (Nederland), Bremerhaven (Duitsland), Göteborg (Zweden), Karlsruhe (Duitsland), Ljubljana (Slovenië), Málaga (Spanje), Nice (Frankrijk), Ravenna (Italië) en Turijn (Italië). De twee winnende steden profiteren gedurende een jaar van communicatie- en merkondersteuning. Dit omvat onder andere: een promotiefilm, een beeldhouwwerk aangepast aan hun stadscentrum en promotionele activiteiten voor hun stad.

Onderscheidingen

Daarnaast worden er vier onderscheidingen uitgedeeld: voor toegankelijkheid, duurzaamheid, digitalisering en cultureel erfgoed en creativiteit.  De winnende steden worden op 9-10 oktober 2019 bekendgemaakt en gehuldigd op een prijsuitreikingsceremonie in Helsinki als onderdeel van het European Tourism Forum.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Advertentie