of 64277 LinkedIn

Werken aan de toekomst met maatwerk en schaalbaarheid

Werken aan de toekomst met maatwerk en schaalbaarheid. Welke automatiseringsoplossing past op dit moment? Er is in gemeenteland nog altijd een wereld van verschil in de processen die organisaties hanteren, maar ook in het niveau van automatisering daarin
Schulinck In-Form Reageer

Er is in gemeenteland nog altijd een wereld van verschil in de processen die organisaties hanteren, maar ook in het niveau van automatisering daarin. Waar de ene organisatie de client wel digitaal aanvragen laat doen, maar die aanvragen nog handmatig afhandelt, is de ander al zo ver dat de beschikkingen automatisch kunnen worden afgegeven. Elke gemeentelijke organisatie vaart daarin haar eigen koers en bepaalt het eigen tempo.

Lees de opinie van Tom Voermans, waarin hij:

- vertelt hoe gemeenten met slimme automatiseringsoplossingen kunnen toewerken naar de toekomst,

- een vergelijking maakt tussen automatisering en taart,

- laat zien hoe hij met iedere ontwikkeling snel en wendbaar aan de slag gaat.

 

Welke automatiseringsoplossing past op dit moment?
‘Maatwerk’ en ‘Schaalbaarheid’ zijn de begrippen die ik graag gebruik in gesprekken over de verschillen in automatisering die ik zie bij gemeenten. Met Maatwerk bedoel ik dat elke organisatie zou moeten kunnen kiezen voor een automatiseringsoplossing die op dat moment bij de organisatie past. En met Schaalbaarheid geef ik aan dat je daarbij niet moet vastzitten aan de grenzen van de mogelijkheden. Geen vast pakket dus waarmee je over vijf jaar als organisatie nog op hetzelfde punt zit, maar iets waarmee je kunt toewerken naar de gestelde doelen voor je gemeentelijke toekomst. Een oplossing die met je meegroeit, van een ervaren automatiseringsbedrijf dat met je wil meedenken en -ontwikkelen.

 

Een laagjestaart met een aankleding van maatwerk
Ik mag in mijn vrije tijd graag kijken naar Heel Holland Bakt. De manier waarop de kandidaten van die bakwedstrijd hun baksels zorgvuldig opbouwen, doet me vaak aan mijn eigen werk denken. Als ik, bij een klant of op een feestje, wil uitleggen wat ik doe, vergelijk ik automatiseringsoplossingen wel eens met een laagjestaart. De basis van zo’n taart is steeds vergelijkbaar, met laagjes van biscuitdeeg en botercrème, maar het is de aankleding die uiteindelijk het eindproduct bepaalt. Eigenlijk net als onze automatiseringsoplossingen: de basis staat en naar aanleiding van wat de organisatie wil, kleden we de basis aan met maatwerk. Onze ‘voorraadkast’ staat bomvol informatie over processen en hoe andere organisaties die hebben ingericht en daar putten we graag uit, of je nu een flinke basis wilt met een bescheiden hoeveelheid maatwerk, of een kleine, maar stevige basis met een overvloed aan digitale mogelijkheden voor je cliënten. Dat is allebei maatwerk: elke organisatie kan de processen precies zo inrichten als zij op dat moment wenselijk acht. En door ze zo in te richten dat ze kunnen meegroeien, zijn ze schaalbaar wanneer de organisatie toe is aan een volgende stap. Dat geldt niet alleen voor ingewikkelde processen van grote organisaties, maar ook voor kleine regelingen binnen een kleinere gemeente.

 

Met iedere ontwikkeling gaan we snel en wendbaar aan de slag
Ik werk graag op gelijkwaardige basis, waarbij ik een organisatie zie als partner in de ontwikkeling en de  ideeën en vragen van beide kanten komen. Omstandigheden veranderen voortdurend en daarop moeten alle partijen vanuit hun eigen kennis inspringen.  Wolters Kluwer, moederbedrijf van Schulinck In-Form, hangt het Agile principe aan en daarvan ben ik een groot voorstander. Waar we vroeger nog een roadmap voor een jaar maakten, weten we nu dat als de overheid morgen een nieuwe regeling ontwikkelt die verband houdt met ons werk, we daar meteen mee aan de slag moeten. In de coronacrisis konden we daarmee het verschil maken ten opzichte van de grotere en loggere organisaties, die minder wendbaar zijn dan wij.

 

E-formulieren van Schulinck: op maat gemaakt voor elke organisatie
Schulinck In-Form ontwikkelt e-formulieren voor organisaties, die door cliënten online kunnen worden ingevuld. We zijn daarin niet de enigen. Maar maatwerk, schaalbaarheid en snelheid zijn onze kracht. We leveren geen standaard oplossing, maar bouwen elk formulier op maat naar de wensen van die specifieke organisatie, vanuit een stevige basis’taart’. We ontwikkelen snel en de lijntjes tussen ons en de organisatie zijn kort, dus dat maatwerk hoeft helemaal geen lang proces te zijn. En omdat elke organisatie in de automatisering op een ander punt zit, kunnen we met ons maatwerk ook op ieder punt ondersteunen met opschalen. ‘Snel en relevant,’ dat is onze werkwijze.  

Iedere organisatie is bezig het beste voor haar cliënten te bereiken. Met maatwerk en schaalbaarheid kan Schulinck In-Form daarbij helpen!

 

Meer weten?

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Afbeelding

CONTACTGEGEVENS


Wolters Kluwer

Schulinck In-Form

Hulsterweg 82

5912 PL Venlo

Tel: 077 – 475 8018

schulinck.marketing@wolterskluwer.com

www.schulinck.nl

Volg onze LinkedIn pagina

Afbeelding

Wilt u handige tips en informatie ontvangen?

Volg dan ook deze LinkedIn-pagina. Als marktleider in het sociaal domein, weet Wolters Kluwer Schulinck met welke juridische vraagstukken uw gemeente te maken heeft. Ook krijgt u handige tips over veiligheid, kwaliteitsverbetering en digitale informatievoorziening.

Meer nieuws

Schulinck E-Formulieren

Schulinck Software

Lees meer over Schulinck In-Spect:
Schulinck In-Spect