of 64277 LinkedIn

Slim formulier ‘Individuele Inkomenstoeslag’

Slim formulier ‘Individuele Inkomenstoeslag’. Wat maakt een formulier ‘slimmer’
Schulinck In-Form Reageer

Diverse organisaties bieden met behulp van Schulinck In-Form het formulier ‘Individuele Inkomenstoeslag’ aan. Samen met deze organisaties proberen we dit formulier steeds ‘slimmer’ te maken.

De oudere versies van dit formulier registreerden alleen de aanvraag en er werd alleen gecontroleerd op de correctheid van de peildatum. De verwerking van de aanvraag verliep echter nog op dezelfde wijze in de backoffice applicatie. In de loop van de tijd hebben we dit formulier steeds ‘slimmer’ gemaakt.

 

Wat maakt een formulier ‘slimmer’: 

  • Gebruik maken van informatie die al beschikbaar is over de situatie van de aanvrager.
    Dit zijn prefill gegevens die wordt getoond in het formulier of op basis waarvan de route in het formulier wordt bepaald;
  • Alleen de vragen stellen die nodig zijn in de situatie van de aanvrager.
    Een nog niet bekende aanvrager moet andere (en vaak meer) vragen beantwoorden dat een aanvrager die al bekend is voor de organisatie;
  • Direct antwoord geven aan de aanvrager.
    Op basis van de beschikbare informatie en ingevulde gegevens door de aanvrager kan – als dat mogelijk is – direct een toekenning of afwijzing geproduceerd worden. Er is dus een directe beoordeling die zelfs direct kan leiden tot een betaling.
  • Automatische verwerking in de backoffice.
    Direct verwerking van alle geregistreerde informatie in de backoffice applicatie. Van een werkproces tot een uitkeringsdossier met betalingscomponenten.


Voor het formulier ‘Individuele Inkomenstoeslag’ zit de grootste uitdaging in de beoordeling van het uitzicht op inkomensverbetering. Is dit uitzicht aanwezig, dan bestaat er mogelijk geen recht op deze toeslag. Organisaties proberen dit al zo duidelijk mogelijk vast te leggen in de backoffice applicatie. Daarmee kan deze informatie voor bekende aanvragers direct gevuld worden.

 

Daarmee kan een ‘slim’ formulier voor een bekende aanvrager direct leiden tot een toekenning (zonder verder beantwoorden van vragen omdat alle informatie al bekend is) terwijl een onbekende aanvrager een uitgebreid formulier moet invullen zonder dat direct een besluit kan worden genomen.

 

Voor meer informatie:  Schulinck In-Form Portaal

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Afbeelding

CONTACTGEGEVENS


Wolters Kluwer

Schulinck In-Form

Hulsterweg 82

5912 PL Venlo

Tel: 077 – 475 8018

schulinck.marketing@wolterskluwer.com

www.schulinck.nl

Volg onze LinkedIn pagina

Afbeelding

Wilt u handige tips en informatie ontvangen?

Volg dan ook deze LinkedIn-pagina. Als marktleider in het sociaal domein, weet Wolters Kluwer Schulinck met welke juridische vraagstukken uw gemeente te maken heeft. Ook krijgt u handige tips over veiligheid, kwaliteitsverbetering en digitale informatievoorziening.

Meer nieuws

Schulinck E-Formulieren

Schulinck Software

Lees meer over Schulinck In-Spect:
Schulinck In-Spect