of 63372 LinkedIn

Gespreks-AI in eDiensten verbetert interactie van burger met gemeente

Gespreks-AI in eDiensten verbetert interactie van burger met gemeente.
Centric Reageer

Centric integreert gespreks-AI in haar portfolio voor de publieke sector om de interactie en communicatie van burgers met hun gemeente te verbeteren. Dankzij de toevoeging van Amelia’s kunstmatige intelligentie aan de eDiensten van Centric worden burgers straks 24/7 bijgestaan door een digitale assistent.

Amelia is een digitale assistent die naadloos kan communiceren met burgers via Natural Language Processing. Amelia beheerst meerdere talen en accenten en is in staat zich aan te passen aan 'contextomschakeling' binnen gesprekken.

 

De implementatie van Amelia’s ‘conversational Artifical Intelligence’ benadrukt de toewijding van Centric aan het inspelen op veranderende verwachtingen van burgers en de toenemende vraag naar hoogwaardige, altijd beschikbare dienstverlening.

 

Even klantvriendelijk als aan de balie

Amelia laat burgers bijvoorbeeld een ??nieuw woonadres of een geboorte doorgeven via sms of spraak. Zo helpt Amelia ervoor te zorgen dat de eDiensten dezelfde kwaliteit van dienstverlening bieden die burgers gewend zijn van het gemeentehuis.

 

Door meer diensten te digitaliseren, verhoogt Centric de snelheid en efficiëntie van klantgerichte dienstverlening. Burgers kunnen bijvoorbeeld kiezen wanneer, hoe en waar ze hun aangifte of aanvraag willen doen, terwijl Amelia ze tijdens het hele proces op de hoogte houdt.

 

Daarnaast is Centrics digitale assistent voorbereid op intensieve samenwerking met het bestaande Common Ground chatbot-initiatief Gem, zodat de initiatieven elkaar versterken. De inzet van kunstmatige intelligentie draagt bij aan betere communicatie van burgers met de overheid en brengt de publieke dienstverlening naar een hoger niveau.

 

Digitale verhuisdienst zet digitale assistent als eerste in

Na de succesvolle integratie van Amelia in de online dienstverlening van een eerste groep gemeenten, wil Centric de technologie uitbreiden naar alle klanten binnen de decentrale overheid, die samen zo'n 10 miljoen inwoners bedienen.

 

De eerste fase is de combinatie met de digitale eDienst Doorgeven verhuizing. Het zelflerende algoritme stelt gemeenten in staat om Amelia snel en eenvoudig in te zetten als digitale assistent, die samenwerkt met collega’s van vlees en bloed.

 

Ongeëvenaarde digitale ervaring

Maarten Hillenaar, algemeen directeur van Centric Public Sector Solutions is enthousiast over de mogelijkheden van de nieuwe oplossing: “Amelia is het grootste private AI-softwarebedrijf ter wereld en een leider in automatisering en Conversational AI. Ze creëren klantgerichte ervaringen met baanbrekende AI-oplossingen omdat ze menselijke gesprekservaringen mogelijk maken, IT-activiteiten stroomlijnen en processen automatiseren. Onze samenwerking zal lokale overheidsorganisaties in staat stellen om beter contact te maken met burgers. In de digitale wereld van vandaag verwachten burgers hetzelfde serviceniveau van hun gemeente als van hun bank of online winkelier. Met Amelia zullen in potentie vele duizenden  Nederlanders een ongeëvenaarde digitale ervaring in hun contacten met de decentrale overheid.”

 

Meer informatie

Luc Beelen (Productmanager) en Frank de Nijs (Enterprise Innovator). Email: pss.marketing@centric.eu.

 

 

 

 

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

 

Antwerpseweg 8, 2803 PB Gouda 

0182 - 34 57 01 

info.pss@centric.eu

www.centric.eu/overheid

Meer nieuws

Bloggers

Whitepapers