of 59130 LinkedIn

Amsterdam blij met resultaat verbeterprogramma Belastingen

Centric 3 reacties
De politiek in Amsterdam is te spreken over het resultaat van de verbeterprogramma’s op belastingengebied waar de stad de afgelopen jaren aan heeft gewerkt. Onderdeel is de ingebruikname van de nieuwe belastingapplicatie van Centric eind vorig jaar.

Het belangrijkste project was de vervanging van het ruim twintig jaar oude belastingensysteem van de gemeente. De gemeentelijke belastingaanslagen worden voortaan verzorgd vanuit Key2Belastingen van Centric. Eerder dit jaar zijn de aanslagen succesvol verstuurd via de nieuwe applicatie.


‘Fantastische prestatie van de afdeling Belastingen’

Tijdens een vergadering begin juli besprak de raadscommissie Financiën en Economische Zaken de slotrapportage over de verbeterprogramma’s Belastingen. Paul Guldemond (D66) liet weten dat de commissie het “een fantastische prestatie vindt dat Belastingen binnen het gestelde budget, binnen de gestelde termijn de verbeteringen heeft gerealiseerd. Ook de overgang van het systeem Neotax naar Key2Belastingen is geslaagd. Het levert snelle managementinformatie op, daarmee kun je beter sturen.”


Robuust en betrouwbaar

“De gemeente Amsterdam hecht groot belang aan een robuuste en betrouwbare belastingheffing,” liet directeur Belastingen Jan Geert Bakker na de ingebruikname al weten. “Centric is de partner die daarvoor kan zorgen.”


Vlotte processen dankzij workflows in Key2Belastingen

De nieuwe belastingapplicatie ondersteunt medewerkers van de gemeente bij het heffen en innen van belastingen. Nieuw voor Amsterdam is dat processen nu via slimme standaard workflows verlopen. Gecombineerd met verdere automatisering maakt dat de processen bij de afdeling Belastingen vlotter en efficiënter.


Belastingheffing via Software as a Service

Amsterdam gebruikt het nieuwe systeem als Software as a Service (SaaS). Dat betekent dat Centric het beheer, zowel op technisch als deels op functioneel vlak, overneemt van de gemeentelijke afdeling Gegevensregie en functioneel beheer.

 

Contact

Silvia Thape, Communicatieadviseur

+31 6 10 93 57 21 / silvia.thape@centric.eu

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Henk Donkers op
@Erik de Kluis
Beste Erik. J moet toch toegeven dat de hele lay-out overeenkomt met de lay-out van redactionele artikelen. Er staat bij mij op het scherm met koeieletters Binnenlands bestuur boven het artikel. Een log van centric zie ik wel in de reclamekolom rechts op het scherm maar ik zie vaker reclames in de reclamekolom, ook van Centrric. Dat is dus geen aanduiding van een reclametekst.
Kortom, het onderscheid redactioneel versus ingezonden reclame is er volgens mij niet, of in elk geval erg onduidelijk.
Door Eric de Kluis (Hoofdredacteur) op
@Henk Donkers
Het gaat hier niet om een redactioneel artikel, maar om een bijdrage van onze kennispartner Centric. Dat is duidelijk weergegeven bij de auteursaanduiding en door het logo van Centric bij het artikel.
Door Henk Donkers op
Dit is dus gewoon ordinaire reclame onder het mom van een redactiobneel artikel.
Wat raar dat BB hier aan meewerkt. De betrouwbaarheid van journalistiek wordt zo weer een stuk minder. Erg jammer.

 

 

Antwerpseweg 8, 2803 PB Gouda 

0182 - 34 57 01 

info.pss@centric.eu

www.centric.eu/overheid

Meer nieuws

Bloggers

Whitepapers