of 63623 LinkedIn

Gezondheid in gevaar door vieze metrostations

De toenemende vervuiling van de metrostations in Amsterdam zal binnen afzienbare tijd een serieuze bedreiging vormen voor de volksgezondheid en veiligheid. Daarvoor waarschuwt het GVB.
2 reacties
De toenemende vervuiling van de metrostations in Amsterdam zal binnen afzienbare tijd een serieuze bedreiging vormen voor de volksgezondheid en veiligheid. Daarvoor waarschuwt het GVB. De vervoerder in de hoofdstad roept de stakende schoonmakers en hun werkgevers op snel tot een oplossing te komen in het voortdurende cao-conflict. ,,Het nadert een kritiek stadium'', aldus een woordvoerder dinsdag.

Bloed, urine, braaksel en glas
GVB-medewerkers ruimen zelf de troep op die een direct gevaar vormt voor de gezondheid en veiligheid van reizigers, zoals bloed, urine, braaksel en glas. ,,Maar de ophopende rommel zorgt nu ook voor schimmels, bacteriën en ongedierte. Vooral onder de grond, waar de lucht wordt rondgepompt, zijn schimmels en bacteriën heel ongezond." Ook waarschuwt de vervoerder ervoor dat rondslingerend afval de stroomvoorziening naast de rails kan raken, waardoor de veiligheid in het geding komt.

Muizenplaag voorkomen

,,We zien een grens aankomen. We willen voorkomen dat er bijvoorbeeld een muizenplaag uitbreekt of dat toeristen Amsterdam gaan bestempelen als vieze stad." De schoonmaakbranche houdt al sinds half maart acties om doorbetaling tijdens ziekte en meer loon af te dwingen.

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door TIP! (PR-/Imagospecialist) op
We zijn verworden tot een "gooi maar weg, iemand anders ruimt het wel op"- maatschappij en dan krijg je dit relatieve snelle resultaat wanneer die opruimclub het "even" laat afweten. Geef als NS bij binnenkomst aan de reizigers een afvalzakje met de boodschap: "schoon, een zorg voor ons allemaal" of "ik neem mijn eigen afval mee naar huis". Het is in ieder geval wel zo dat een vuile omgeving meer vuil aantrekt en men het zich op een gegeven moment ook niet meer aantrekt wanneer er meer vuil bijkomt. Nu is er nog een mogelijk omslagpunt, straks is er een niet-ontkomen-situatie en wordt de NS vanzelf door haar reizigers "gedwongen" meer te betalen. Dat is ook de verwachting die men afgeeft met duurdere kaartjes -> schone reisomgeving.
Door anoniem (Beleidsadviseur) op
Nu begint een staking pas zoden aan de dijk te zetten. De stakers zullen de vervoerder dankbaar zijn voor dit bericht.

En nu weer om de tafel om tot een oplossing te komen.