Advertentie

Enschede laat communicatiebureau burgemeester zoeken

Het blijkt niet makkelijk om de leegte die burgemeester Peter den Oudsten in Enschede heeft achtergelaten op te vullen. Een communicatiebureau moet een oplossing bieden.

09 april 2015

De gemeenten Enschede lukt het blijkbaar maar niet de goede kandidaten voor de burgermeesterpost te vinden. Nadat Peter den Oudsten in december afscheid nam, is het nog niet gelukt een nieuwe burgervader te kiezen.


Publiciteit zoeken
De gemeente heeft nu een communicatiebureau in de arm genomen om met een eindsprint voor zo veel mogelijk publiciteit te zorgen. Dat meldt dagblad Tubantia. De nieuwe campagne richt zich vooral op social media. Op Twitter is er een retweet-actie gestart waarbij een diner en een overnachting worden verloot. Ook is er een filmpje op YouTube geplaatst waarin ministers en staatssecretarissen hun mening geven over Enschede en de burgemeesterspost.

Beste bestuurder
In oktober werd bekend dat Peter den Oudsten Enschede verliet om burgemeester te worden in de stad Groningen. Zijn opvolger in Enschede zal van goede huize moeten komen. Bij de verkiezing Beste Bestuurder 2014 eindigde Den Oudsten als tweede, achter de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb. Enschede nam voor de campagne Albers De Vries in de arm omdat dit communicatiebureau contacten heeft met bedrijfsleven en de gezondheidszorg. De sollicitatietermijn is op 6 april gesloten. Uiteindelijk hebben 23 personen bij commissaris van de koning Ank Bijleveld-Schouten hun interesse kenbaar gemaakt voor het ambt van burgemeester van Enschede.

 


Bron: Communicatieonline.nl, Jasper Mulder

Reacties: 1

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Rolf Jongedijk / raadsgriffier
De eerste alinea is flauwekul: de gemeente heeft nog voordat de sollicitatie werd opengesteld besloten om aanvullende publiciteit te zoeken om de werving zo breed mogelijk te maken. Die vrijheid heeft elke gemeente, en die nemen veel gemeenten ook. Enschede heeft al sinds december jl in samenwerking met lokale en regionale media een brede campagne onder de titel #053zoekt gestart. Deze aanvullende werving in de laatste 2 weken van de sollicitatietermijn past daar prima bij. Sinds gisteren weten we ook hoeveel kandidaten zich hebben gemeld op onze vacature: dat zijn 23, bijna vier keer zoveel als in 2005! En dat was ook onze inzet.
Advertentie