of 63082 LinkedIn

Dordrecht wil klager beperken tot tien brieven per maand

Dodrecht wil dat een burger die wekelijks tientallen klachten bij de gemeente deponeert, zich beperkt tot maximaal 10 klachten per maand.
4 reacties

Sommige mensen maken het zo bont met het schrijven van klachtbrieven dat het aantal moet worden beperkt. Dat vindt de gemeente Dordrecht van de notoire briefschrijver Mustafa Karasahin uit Dordrecht. Die wil daarom via de rechter in Dordrecht afdwingen dat de man de komende 2 jaar maximaal maar tien brieven per maand mag schrijven in plaats van tientallen per week.

Huisjesmelker tegen kamerspreiding
Karasahin maakte als huisjesmelker van 40 panden in eerste instantie bezwaar tegen het beleid van de gemeente Dordrecht om de kamerverhuur in de stad te spreiden. Na honderden brieven aan de gemeente en procedures bij de rechter en Raad van State won uiteindelijk de gemeente Dordrecht. Die kon doorgaan met haar beleid.

Dwangsommen
Daar trok Karasahin zich echter niets van aan. Hij verbleef verhuren zoals hij dat wilde. Daarvoor werden dwangsommen opgelegd van in totaal 300.000 euro. Uiteindelijk moesten twee panden van hem bij executie worden geveild en dat werd voor de man reden om de gemeente met tientallen brieven per week te bestoken.

Rechtsmisbruik kost een miljoen
Los van de bezwaarschriften wil de gemeente dat hij niet meer dan tien brieven per maand gaat schrijven. Elke brief die hij te veel stuurt moet hem 300 euro kosten, zo wil de gemeente, die spreekt van rechtsmisbruik. 
De beantwoording van de honderden brieven en procedures heeft de gemeente inmiddels 4 ton gekost, nog afgezien van de procedurekosten naar aanleiding van het nieuwe beleid. Dat kostte Dordrecht ongeveer 1 miljoen euro. De civiele rechter buigt zich komende donderdag over de zaak.

Half februari trok de gemeente Dordrecht al van leer over de noitoire brievenschrijver, nadat in een hoorzitting 87 van zijn bezwaarschriften waren behandeld.
Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Henri Okken (klokkenluider misbruik praktijken gehandicapten Alescon gemeente Hoogeveen,Drenthe.) op
Reactie op gemeente ( Ambtenaar !.
Met alle respect, maar uit uw reactie merk ik op ,dat u liever de vuile was wil verbloemen. Ik zou als ik u was, geen reactie plaatsen, als ik niet op de hoogte was van dergelijke feiten . De bewijzen spreken voor zich!. Oordeel niet te snel !. Vriendelijke groet, H. Okken. klokkenluider misbruik praktijken Alescon Hoogeveen Drenthe.
Door Broadcaster (gemeenteambtenaar) op
Onvoorstelbaar dat er nog mensen positief staan ten opzichte van deze meneer. Heb hem gisteren op de televisie gezien. Het bleek dat hij enkel om te treiteren (omdat hij zijn zin niet gekregen heeft) de gemeente (en dus de gemeenschap) met tientallen wob-verzoeken bestookt. Daar hoeft hij geen cent voor te betalen, dat moet de belastingbetaler dus maar doen. Niet te geloven dat dergelijke lieden, die overduidelijk te kwader trouw handelen, door de wetgever en de rechterlijke macht beschermd worden. Wat is dit land toch afgegelden naar het bedenkelijke niveau van zelfbenoemde klokkenluiders.
Door Henri Okken (Klokkenluider corruptie misbruik praktijken Hoogeveen &Drenthe.) op
Ik weet en velen met mij!, dat onze overheid geen interesse heeft , en geen prioriteit heeft voor de bevolking. De vele schandalen moeten onder het tapijt blijven. Brieven worden niet beantwoord. WOB verzoeken tegen gewerkt!. In de praktijk een grote aanfluiting. Uitspraken van de gemeentelijke ombudscommissie worden genegeerd. Dat noem ik verkwanselen van onze gemeenschap gelden. Een commissie die toch niet serieus word genomen!. De bevolking voelt langzamerhand de klappen van de zweep. De nationale Ombudsman reageert niet, en komt om in de grote blunders. De politiek slaapt, en verschuild zich!. Het word steeds grotesker, corruptie misbruik praktijken en vriendjes politiek. Wie zijgt stemt toe!. Vriendelijke groet, H. Okken Drenthe.
Door D. van Arum (Adviseur) op
Los van de juistheid van de brievenschrijvende klager, daar laat ik mij niet over uit, immers dan moet men wel het gehele dossier kennen, een enkele opmerking.

De klager heeft nog geluk dat zijn brieven worden breantwoord, er zijn ook klagers die totaal niets horen van de overheid, de belastingdienst is een zeeer triest voorbeeld, mijnheer deze brieven zijn ons niet bekend, waarschijnlijk heeft de PTT ze verkeerd bezorgd.........Op klachten reageert men niet gelukkig hebben we de Nationale Ombudsman en dan komen de klachten wel boven tafel........

Vacatures

Klik hier voor alle vacatures

Van onze partners