bestuur en organisatie / Partnerbijdrage

Waardecreatie voor de klant volledig centraal

Willem van de Kerkhof nieuwe directeur Business Development

10 januari 2017

In de wereld van vandaag vragen klanten een andere vorm van toegevoegde waarde. Innovatieve businessmodellen, constructieve partnerships, risicodragend adviseren. KplusV haakt hierop in door waardecreatie voor de klant volledig centraal te stellen. Met Willem van de Kerkhof, de nieuwe directeur Business Development, als aanjager.

Blijvend vernieuwen
De missie van KplusV wordt de ultieme focus van Willem. “Oftewel: hoe zorgen we ervoor dat we het verschil blijven maken voor onze klant? Dat vergt van KplusV een ondernemende mindset. Waarbij we continu inspelen op de veranderende vraag van klanten, maar ook op de digitalisering van onze maatschappij. Met bijvoorbeeld nieuwe producten, diensten, businessmodellen en technologieën”, maakt Willem concreet. Hierbij zet het kersverse directielid zijn ondernemerservaring in, opgedaan tijdens zijn jaren als cofounder en directeur van Creaforti Telecommunicatie.

“Ik voorspel dat adviesbureaus die blijven hangen in oude consultancymodellen, over een aantal jaar niet meer bestaan”, beweert hij gewaagd. “De wetten van internet hebben traditioneel advies overbodig gemaakt. Informatie is gratis en altijd beschikbaar. De norm is niet langer ‘tijd’, maar ‘resultaat’. Om meerwaarde te blijven bieden aan je klanten, moet je je nek dus uitsteken voor dat resultaat. En investeren in innovatieve oplossingen. Plus erkennen dat je soms samen met andere partijen meer impact realiseert dan alleen.”

Eerste resultaten
Volgens algemeen directeur Hendrik van der Meulen geeft de nieuwe directierol van Willem aan hoe serieus KplusV waardecreatie neemt. “Wat we buiten leveren, maken we binnen ook waar. KplusV staat voor het creëren van vernieuwende oplossingen voor maatschappelijke en economische vraagstukken. Dat zie je nu al terug in onze manier van productontwikkeling door co-creatie met de klant en in het feit dat we risicodragend in innovatieplatforms stappen.” Als voorbeeld noemt Hendrik het social enterprise-project in Twente. Hier slaat KplusV samen met externe partijen de handen ineen om sociaal ondernemerschap te stimuleren. En het Agrifood scale-up-programma in Den Bosch, waar we groeiondernemers in een uitdagend traject helpen op te schalen.

Samen werken aan impact?
Ben je geïnspireerd door onze filosofie van optimale waardecreatie? En wil je samen met ons meer impact genereren in maatschappelijke en economische uitdagingen? Bel of mail dan eens met Willem van de Kerkhof of Hendrik van der Meulen.

Plaats als eerste een reactie

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.