of 62812 LinkedIn

Rek is eruit: geen beleidsnota's meer in Stichtse Vecht

Geen beleidsnota’s over bijvoorbeeld tiny houses en het vernieuwen van begraafplaatsen. En ook het opstellen van nieuwe onderhoudsregels voor de openbare ruimte wordt op de lange baan geschoven. De rek is eruit bij de ambtenaren in Stichtse Vecht, meldt het AD.

Geen beleidsnota’s over bijvoorbeeld tiny houses en het vernieuwen van begraafplaatsen. En ook het opstellen van nieuwe onderhoudsregels voor de openbare ruimte wordt op de lange baan geschoven. De rek is eruit bij de ambtenaren in Stichtse Vecht, meldt het AD.

Onder druk
Al voor de coronacrisis kampte de gemeente Stichtse Vecht met een tekort aan ambtenaren. Door corona hebben de ambtenaren er nog een groot aantal taken bij gekregen, vooral in de uitvoering van de verschillende steunmaatregelen en het ondersteunen van inwoners die in de schulden zijn geraakt. En dat terwijl de ambtenaren, net als veel Nederlanders, ook in de privésfeer onder druk staan door bijkomende zorgtaken en door de sluiting van scholen.

 

Drastische maatregelen

Reden voor Stichtse Vecht om drastische maatregelen te nemen: beleidsstukken over niet-urgente zaken moeten maar even wachten. Zo komen er geen nieuwe beleidsnota’s voor het bouwen van tiny houses en voor het vernieuwen van begraafplaatsen. En ook het opstellen van nieuwe onderhoudsregels voor openbare ruimten kunnen wel op de lange baan.

Gezondheid

‘Als ik moet kiezen tussen drie ambtenaren die zzp'ers helpen met schuldhulpverlening zodat ze hun hypotheek kunnen betalen of één ambtenaar die zzp'ers helpt en twee die een beleidsstuk schrijven, dan is de keuze snel gemaakt’, ‘zegt wethouder van financiën Jeroen-Willem Klomps in het AD. ‘We zijn nu op een punt gekomen dat we als college verantwoordelijkheid moeten nemen voor de gezondheid van onze medewerkers. Als we nu niet ingrijpen, staat onze organisatie er later echt slecht voor.’

 

Prioriteiten

Welke keuzes de gemeente precies gaat maken en welke prioriteiten daarbij gaan gelden al duidelijk worden in de vergadering van de commissie Bestuur en Financiën op 13 april en op 11 mei aan de gemeenraad worden voorgelegd.

Verstuur dit artikel naar Google+

GERELATEERDE ARTIKELEN

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door maud arkesteijn (bestuurder) op
Eeen uitstekend idee ,want die diaree aan stukken is voor niemand meer te overzien en creert een schijn betrokkenheid. maak nota's van niet meer dan 3 a4 A4tjes en aan de voorkant een duidelijk ambtelijk advies , de onderliggende stukken kun je inzien als dat nodig is of ga je gewoon ook extern informeren .De uitvoerbaarheid moet voorop staan dat bespaard heel veel tijd, geld en .... veel ergernis van iedereen.
Door Anoniem (Beleidsambtenaar) op
Het zijn vooral de raadsleden die zeuren om nieuw beleid en daar oneindig veel vragen over blijven stellen. Een eigen initiatief is er zelden of nooit, alleen zeggen dat iets niet klopt en daarvoor weer nieuw beleid eisen. Om dan bij de verkiezingen te kunnen laten zien zien wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen. Nou bijna niets dus, want veel beleid is slecht uitvoerbaar. Ik hoop dat de maatregelen van Stichtse Vecht een blijvertje zijn, eens kijken wat echt belangrijk is!
Door Ambtenaar op
Toen ik de kop las dacht ik: ze hebben een inventieve manier gevonden om van veel te dikke nota's af te komen. Helaas stoppen ze er 'gewoon' mee. Alle begrip voor, maar ik hoopte op een ei van colombus.
Door Dirk op
Lijkt me ideaal. Weinig inwoners zitten op nieuw beleid te wachten.