Hekkelman Advocaten en Notarissen

Hekkelman advocaten en notarissen werkt vanuit haar kantoren in Arnhem en Nijmegen voor zowel bedrijven als voor (semi-)overheid en non-profitorganisaties. Wij hebben specialisten in huis op het gebied van arbeidsrecht, aansprakelijkheid & verzekeringen, personen- en familierecht, ondernemingsrecht en overheid & vastgoed. Door onderlinge samenwerking en kennisuitwisseling bieden onze adviseurs de cliënt ook bij complexe juridische kwesties gespecialiseerd advies en rechtsbijstand. Kwaliteit van dienstverlening – zowel juridisch-inhoudelijk als in cliëntbegeleiding – staat bij Hekkelman hoog in het vaandel.
Van onze kennis naar uw praktijk
De advocaten van de praktijkgroep overheid & vastgoed vertalen onder meer nieuwe wet- en regelgeving naar uw praktijk. Voor complexe zaken kunnen zij een beroep doen op de hoogleraren Willem Bruil (Agrarisch recht) en Tonny Nijmeijer (Bestuursrecht) die aan ons kantoor zijn verbonden. Het kenniscentrum van Hekkelman vergaart, verwerkt en verspreidt deze up-to-date juridische informatie, waarbij actualiteit centraal staat. Geen lange juridische verhandelingen, maar praktische informatie die in de vorm van publicaties, nieuwsbrieven en cursussen en seminars met u wordt gedeeld.
-
NOW 2.0: wat gaat er veranderen?
Uit de brief van 20 mei jl. van de ministers en staatssecretarissen van Economische Zaken en Klimaat (EZK), Financiën en Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW), blijkt dat is besloten om de … -
Update NOW-regeling: toch ontslag én NOW-subsidie mogelijk na 1 juni?
Onder de huidige NOW-regeling is het werkgevers niet toegestaan om tijdens de periode waarvoor hij subsidie ontvangt, ontslag vanwege bedrijfseconomische redenen aan te vragen. Gebeurt dit toch, dan … -
Privacy en foto’s op social media: waar moet je op letten?
Bijna iedereen doet het weleens: een foto plaatsen op Facebook, LinkedIn of Instagram. Maar let op! Als je foto’s van mensen op social media plaatst kan het zijn dat je de regels uit de … -
Tozo, TOGS en NOW: update noodmaatregelen coronacrisis
Het kabinet heeft enige tijd geleden een pakket nieuwe maatregelen afgekondigd om ondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis. Inmiddels zijn we een aantal weken onderweg en zijn de (meeste) … -
Handhaving ten tijde van de coronacrisis
De maatregelen die zijn genomen vanwege de coronacrisis hebben ook gevolgen voor bestuurlijke handhaving. Zowel voor lopende handhavingstrajecten als voor de mogelijkheid tot het houden van toezicht … -
Bestuursrechtelijk kader verduidelijkt voor immateriële schadevergoeding bij privacy-schending
Op 1 april 2020 heeft de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (de Afdeling) in vier zaken* geoordeeld over verzoeken om immateriële schadevergoeding bij een privacy-inbreuk. De … -
Bestuursrechtelijke rechtspraktijk: twee wetsvoorstellen naar aanleiding van het coronavirus
De uitbraak van het virus stelt het land voor ongekende uitdagingen. Zo heeft het aanleiding gegeven tot overheidsmaatregelen die in verregaande mate het dagelijks leven hebben beïnvloed. En … -
De coronacrisis en de staatssteunregels: hoe kunnen overheden ondernemers staatssteunproof steunen?
De uitbraak van het coronavirus heeft grote gevolgen voor individuele ondernemingen en voor de economie. De Europese Commissie heeft daarom de staatssteunregels versoepeld, waardoor nationale … -
Het voorbereiden van besluiten en beslissen tijdens de coronacrisis
Net als bij veel bedrijven, heeft de coronacrisis ook binnen de overheid grote gevolgen voor de bedrijfsvoering. Ambtenaren werken thuis en besluitvorming door bestuursorganen vindt niet … -
Een belangrijke beperking op de verplichting tot inschrijving van rechtsmiddelen in het rechtsmiddelenregister
In de praktijk komt het regelmatig voor dat tussen partijen afspraken worden gemaakt, maar een van de partijen uiteindelijk weigert uitvoering te geven aan die afspraken. De wet biedt mogelijkheden …