of 59054 LinkedIn

Nieuw inkoopkader re-integratiedienstverlening

Reageer

Aanbieders van re-integratiediensten kunnen zich bij UWV registreren om in aanmerking te komen voor de re-integratiebegeleiding van zieken, arbeidsongeschikten en Wajongers. Het inkoopkader omvat twee re-integratiediensten, is resultaatgericht en heeft als uitgangspunt dat de begeleiding kwalitatief hoogwaardig is. UWV heeft een nieuw inkoopkader opgesteld, omdat de huidige contracten voor ZW/AG en Wajong per 1 juli 2016 aflopen.

Het doel van het inkoopkader is enerzijds het uitvoeren van re-integratieactiviteiten die nodig zijn om een klant het werk te laten hervatten (re-integratiedienst ‘Werkfit maken’) en anderzijds het verstrekken van re-integratieactiviteiten die nodig zijn om een klant daadwerkelijk te plaatsen in werk en hem vervolgens aan het werk te houden (re-integratiedienst ‘Naar werk’).

 

Klant kiest mee

In het inkoopkader zet UWV in op meer maatwerk voor de klant. Dit maatwerk betreft niet alleen de opzet en inhoud van de re-integratieactiviteiten, maar ook de keuze voor een opdrachtnemer door de klant zelf. Het gevolg hiervan is dat UWV niet langer vooraf vastgestelde standaardtrajecten zal afnemen, maar per klant onderzoeken wat nodig is om de kans op een werk te verhogen.

 

Publicatie Inkoopkader 2016-2020

De documenten zijn gepubliceerd in Commerce-hub en op uwv.nl/zakelijk. Aanbieders van re-integratiediensten kunnen vanaf 11 maart inschrijven voor toelating tot het inkoopkader om daarmee in aanmerking te kunnen komen voor een opdracht. Tot die tijd kunnen aanbieders zich registreren op Commerce-hub en de benodigde informatie tot zich nemen.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingUWV

Postbus 58285

1040 HG Amsterdam

www.uwv.nl

Reageren op onze artikelen? Mail naar concerncommunicatie@uwv.nl

Meer nieuws

UWVMagazine november 2016

Afbeelding

WGA’ers weer in beweging

Wie voor 80 tot 100% arbeidsongeschikt is verklaard en een WGA-uitkering krijgt, raakt gemakkelijk buiten beeld. Met een speciaal project helpt UWV deze WGA’ers, die vaak al jaren niet meer werken. Door ze aandacht te geven, komen deze klanten in beweging en staan ze positiever tegenover hun toekomst. In het novembernummer van UWVMagazine online een praktijkverhaal.

 

Ook in dit nummer:

Een kijkje achter de schermen hoe UWV continu bezig  is om tot andere en betere vormen van dienstverlening te komen. Lees in een column van curator Toni van Hees hoe hij en zijn collega’s de belangen van werknemers behartigen.

Whitepapers

Columns