of 59080 LinkedIn

Gebruik online dienstverlening UWV neemt verder toe

Reageer

Werkzoekenden en werkgevers maakten in 2014 meer gebruik van de online dienstverlening op uwv.nl en werk.nl. Vooral online trainingen en webinars worden door werkzoekenden steeds meer gebruikt. De beschikbaarheid van zowel werk.nl als uwv.nl is goed en de tevredenheid van werkzoekenden over de online diensten die UWV aanbiedt neemt verder toe. Dat blijkt uit de jaarrapportage 2014 van de UWV-websites werk.nl en uwv.nl.

Meer gebruik van e-learnings en webinars

Het totale bezoek van werk.nl ligt maandelijks rond de 3,7 miljoen, met gemiddeld 177.000 bezoekers per werkdag. Dit is een toename van 9% ten opzichte van 2013. Vooral het gebruik van online diensten is verder toegenomen. Dit komt enerzijds doordat online dienstverlening steeds meer raakt ingeburgerd en anderzijds door het vergrote aanbod van interactieve diensten, zoals e-learnings en webinars voor werkzoekenden. In 2014 werd meer dan twee miljoen keer de  online trainingen bezocht. De trainingen, zoals ‘Online solliciteren’ en ‘Vind een baan met social media’, krijgen bovendien een hoge klantenwaardering. UWV biedt vanaf 2014 ook webinars aan voor gemiddeld 60 tot 80 deelnemers per sessie. Inmiddels hebben er 69 webinars plaatsgevonden met in totaal bijna 5.800 deelnemers. Ook deze online workshops worden goed gewaardeerd door werkzoekenden. 

 

Cv’s ruim miljoen keer bekeken

Uit de jaarrapportage blijkt dat werkgevers steeds vaker online cv’s bekijken van werkzoekenden op werk.nl. Werden er in januari 2014 nog 400.000 cv’s bekeken door werkgevers, in de loop van 2014 is dit aantal gestegen naar gemiddeld een miljoen bekeken cv’s per maand. De cv’s van 470.000 werkzoekenden staan online op werk.nl, 60.000 meer dan eind 2013. Het totale aanbod van openstaande vacatures op werk.nl is in 2014 gemiddeld 49.000 per maand, een groei van 13% ten opzichte van een jaar eerder toen dat gemiddeld 43.000 was.

 

Toename gebruik uwv.nl

Ook het gebruik van de website uwv.nl nam toe in 2014. Het aantal bezoeken steeg met 34% ten opzichte van 2013 en bedraagt nu gemiddeld 122 duizend per dag. Klanten waren met name positief over de nieuwe indeling van de site. Opvallend is dat steeds meer mensen de site bezoeken via hun mobiele telefoon. Doordat klanten steeds vaker geholpen worden met de informatie op de website daalde het aantal telefoontjes naar het klant contactcentrum van UWV met 9% in 2014. 

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingUWV

Postbus 58285

1040 HG Amsterdam

www.uwv.nl

Reageren op onze artikelen? Mail naar concerncommunicatie@uwv.nl

Meer nieuws

UWVMagazine januari 2017

Afbeelding

Banenafspraak: De schwung is eruit

 

Op papier is er nog groei van het aantal banen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Maar het enthousiasme onder werkgevers is sterk tanende. ‘De schwung is eruit,’ stelt banenambassadeur Aart van der Gaag spijtig vast in het februarinummer van UWVMagazine. ‘Ik merk in de praktijk dat bedrijven die aanvankelijk enthousiast meedachten nu teleurgesteld afhaken.’

 

Verder in dit nummer aandacht voor relatief onbekende ziektebeelden. Dit kan leiden tot een gebrek aan herkenning en erkenning. Voor mensen die aan dergelijke ziektes lijden kan dit grote gevolgen hebben, zoals het niet toekennen van een uitkering.

Whitepapers

Columns