of 59054 LinkedIn

Gebruik online dienstverlening neemt toe

Reageer

Werkzoekenden en werkgevers maken steeds meer gebruik van online dienstverlening van UWV. Het totaal aantal bezoekers aan werk.nl ligt maandelijks op 3,8 miljoen, dat lag in dezelfde periode vorig jaar nog op zo’n 3 miljoen. Steeds meer werkgevers weten werk.nl te vinden. Zij plaatsten ruim 442.000 vacatures, een toename van 31 procent. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde internet halfjaarrapportage 2014 van UWV.

Het klantbezoek per dag is in de eerste helft van 2014 ten opzichte van 2013 met 14 procent toegenomen tot gemiddeld 184.000 bezoekers per dag. Het aantal mensen met een WW-uitkering dat gebruik maakt van online dienstverlening is groeiende. In juni 2014 was 93 procent van het aantal ingeschreven WW-ers actief op werk.nl, terwijl in juni 2013 dat nog 85 procent was.

Werkgevers zoeken steeds meer naar kandidaten via werk.nl. Werden er in januari nog 400.000 cv’s bekeken, in juni 2014 is dat gestegen tot meer dan 1 miljoen. Ook werden in de eerste helft van 2014 veel meer vacatures geplaatst, ruim 442.000. Dat is 31 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar (336.000).


Werk.nl kent over de eerste helft van 2014 een hoge beschikbaarheid (98,9%) en een stabiele performance. Werkzoekenden en werkgevers waarderen werk.nl steeds beter en de klanttevredenheid is opnieuw licht toegenomen.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingUWV

Postbus 58285

1040 HG Amsterdam

www.uwv.nl

Reageren op onze artikelen? Mail naar concerncommunicatie@uwv.nl

Meer nieuws

UWVMagazine november 2016

Afbeelding

WGA’ers weer in beweging

Wie voor 80 tot 100% arbeidsongeschikt is verklaard en een WGA-uitkering krijgt, raakt gemakkelijk buiten beeld. Met een speciaal project helpt UWV deze WGA’ers, die vaak al jaren niet meer werken. Door ze aandacht te geven, komen deze klanten in beweging en staan ze positiever tegenover hun toekomst. In het novembernummer van UWVMagazine online een praktijkverhaal.

 

Ook in dit nummer:

Een kijkje achter de schermen hoe UWV continu bezig  is om tot andere en betere vormen van dienstverlening te komen. Lees in een column van curator Toni van Hees hoe hij en zijn collega’s de belangen van werknemers behartigen.

Whitepapers

Columns