of 59054 LinkedIn

Rotterdam wil betere luchtkwaliteitet

De uitstoot van roet moet drastisch omlaag. In Rotterdam is het verkeer voor 50 procent verantwoordelijk voor de uitstoot van roet. De meest vervuilende auto's moeten dus de stad uit.
5 reacties

Om de luchtkwaliteit in Rotterdam verder te verbeteren, komt het gemeentebestuur met vergaande maatregelen. Een van de belangrijkste plannen is uitbreiding van de milieuzone. Dat betekent dat de meest vervuilende voertuigen een groot deel van Rotterdam niet meer in mogen.

Roet
De uitstoot van roet moet drastisch omlaag. In de stad is het verkeer voor 50 procent verantwoordelijk voor de uitstoot van roet. De meest vervuilende auto's moeten dus de stad uit. In de plannen worden vooral vervuilende vrachtauto's en bestelauto's aangepakt. Ook moeten er onder meer meer laadpalen voor elektrisch rijden komen. De fiets krijgt meer prioriteit in het stadverkeer.

Gezondheid
Samen met bewoners, het bedrijfsleven en milieuorganisaties wil de gemeente begin volgend jaar een pakket maatregelen vaststellen. ‘De komende vier jaar heeft schone lucht in de stad prioriteit, vooral om de gezondheid van Rotterdammers te verbeteren’, zegt wethouder Pex Langenberg.

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Ra op
Vervuilende voertuigen afpakken en vernietigen, een handjevol varkens veroorzaakt 95% van de overlast en uitstoot.
Door Alex (bezorgde burger) op
Prima, maar de autolobby zal binnenkort wel met een landelijke tegenactie komen. Kom niet aan het autotje!
Door marjolein de jong op
Ondertussen worden hoofdfietsroutes onbruikbaar omdat er prestigieuze, doch ongevraagde nieuwbouw op wordt neergekwakt. En de veelgeprezen terrassen toch vooral daar worden vergund waar fietsers voorheen veilig konden fietsen.
Ondertussen is er weer een parkeergarage in het centrum aangelegd, met alle vervuiling en verkeersonveiligheid vandien.
Ook dit stadsbestuur is volstrekt onbetrouwbaar.
Door V6 op
Nederlandse regel- en bemoeizucht van de bovenste plank voor een non-issue zonder enig effect. Wat hier weer niet aan geld en tijd aan besteed gaat worden. Doneer dat aan een land of stad elders in de wereld met echte problemen.
Door Pierre op
Flauwe statement- en symboolpolitiek, als je veel petrochemische en zware industrie en een luchthaven in de nabijheid hebt.
Die paar oude dieseltjes maken dán het verschil niet. Het gros koopt nieuwe diesels vanwege fiscale voordelen. Is dus gewoon een kwestie van tijd en heb je hooguit nog een paar oldtimers..
Ben benieuwd naar het handhavingsbeleid....