of 59045 LinkedIn

Den Haag teleurgesteld over snelle treinverbinding

Den Haag komt er in de nieuwe snelle treinverbinding met Brussel maar karig vanaf. Dat zegt wethouder Tom de Bruijn (Verkeer, D66) zaterdag tegen het ANP.
5 reacties

Den Haag komt er in de nieuwe snelle treinverbinding met Brussel maar karig vanaf. Dat zegt wethouder Tom de Bruijn (Verkeer, D66) zaterdag tegen het ANP.

Vier keer
'In het voorstel van staatssecretaris Dijksma staat dat er vanaf 2018 nog maar vier keer per dag een trein tussen Den Haag en Brussel gaat rijden. Dat is echt veel te weinig voor een internationale stad als Den Haag', aldus De Bruin. Hij zegt zeer teleurgesteld te zijn en wil erover in gesprek met zowel Sharon Dijksma (Infrastructuur) als de Nederlandse Spoorwegen. 'Vier keer is echt te weinig. Bovendien doet die trein er ook nog eens ruim een half uur te lang over, omdat hij te vaak stopt in België en via Breda in plaats van Roosendaal gaat.

Compromis

Hoe vaak de trein naar Brussel wat hem betreft zou moeten rijden, wil De Bruijn niet zeggen. 'In de pre-Fyratijd reed hij zestien keer per dag, straks maar vier. Er moet een compromis te vinden zijn', hoopt hij. (ANP)

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Joschke op
Den Haag is een stad die het net niet heeft: geen eigen vliegveld (kolder om Zestienhoven of Rotterdam Airport de naam van Airport Rotterdam The Hague te geven), geen universiteit (het filiaal van de Leidse universiteit heet gewoon Leiden University College The Hague), geen uitstraling zoals Amsterdam, Rotterdam of Utrecht. Niemand zou Den Haag missen als het niet bestond...

Den Haag is een gefrustreerde stad...
Door Karelsen op
Hier mag geen cent gemeenschapsgeld in! Ik ben helemaal klaar met de status verhogende pronkstukken. Er zijn andere prioriteiten zoals: verzorging van ouderen, goedkoper onderwijs, meer belasting controleurs, politie, meer en beter openbaar vervoer.

Kortom: stop dit soort idiotie.

Door A. Willemsen op
Het lijkt me goed om in plaats van ongefundeerde meningen rond te toeteren eerst eens onderzoek te doen naar de behoefte aan treinvervoer op dat traject.
Door Willem op
Vier keer per dag? Hij zou minstens eenmaal per uur moeten gaan en inderdaad via Roosendaal en dan zou het ook aardig zijn wanneer ie niet overal stopt in België. De aansluiting op de Eurostar is een ramp: stoppen in Antwerpen, Antwerpen-Berchem, Mechelen, Brussel-Noord, Brussel-Congres, Brussel Centraal, Brussel-Zuid. Je zit langer in de trein van Den Haag naar Brussel dan van Brussel naar Londen.
Door Henk op
In de Achterhoek willen we slechts een trein die altijd rijdt. En dubbelspoor! Wij betalen toch ook belasting.?