of 59221 LinkedIn

Kadaster verzendt kennisgevingen via berichtenbox MijnOverheid

Kadaster verzendt kennisgevingen via berichtenbox MijnOverheid. Digitale berichten: voordelen voor zender en ontvanger
Reageer

Vanaf juli 2017 is het Kadaster aangesloten op de berichtenbox van MijnOverheid. Dit betekent dat we kennisgevingen nu ook digitaal kunnen versturen.

Via MijnOverheid hebben Nederlandse burgers toegang tot hun post en persoonlijke gegevens van steeds meer overheidsorganisaties. Op dit moment hebben zo’n 6,5 miljoen burgers hun berichtenbox geactiveerd.

 

Wat is een kennisgeving

Een kennisgeving is een brief waarmee we mensen informeren over een wijziging van hun gegevens in de Basisregistratie Kadaster (BRK). 
Een voorbeeld: hebt u een huis gekocht of verkocht? Dan heeft de notaris ons een akte van overdracht gestuurd. Wij nemen de akte op in de openbare registers. De belangrijkste informatie uit de akte nemen we over in de BRK. Is uw perceel onlangs gemeten? Dan zijn de grenzen en de grootte van uw perceel definitief vastgesteld in de BRK. Van deze wijzigingen in de BRK ontvangt u een kennisgeving.

 

Digitale berichten: voordelen voor zender en ontvanger

Het digitaal versturen van kennisgevingen sluit aan bij het doel van de overheid om digitale communicatie tussen burgers, bedrijven en overheidsorganisaties mogelijk te maken. Via de berichtenbox kan dat veilig en gemakkelijk. 
Voor ons betekent het digitaal versturen een aanzienlijke kostenbesparing en het sluit goed aan bij onze duurzame ambities. 

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingPostbus 9046

7300 GH  Apeldoorn

Hofstraat 110

7311 KZ  Apeldoorn

T (088) 183 4700

www.Kadaster.nl

E mail adviesenmaatwerk@kadaster.nl

Meer nieuws

Stedelijke Herverkaveling

DOSSIERS

Stedelijke ontwikkelingen

Whitepapers

Het Kadaster