of 59045 LinkedIn

Renovatie start- en landingsbaan Vliegbasis Eindhoven

Renovatie start- en landingsbaan Vliegbasis Eindhoven. Beperkte sluiting door 18 dagen 24/7 door te werken.
Reageer

Beperkte sluiting door 18 dagen 24/7 door te werken

Het Rijksvastgoedbedrijf heeft BAM Infra geselecteerd voor de renovatie van de start- en landingsbaan van Vliegbasis Eindhoven. Van maandag 30 mei tot donderdag 16 juni werkt BAM 24/7 aan de vernieuwing van de baan en is er geen vliegverkeer mogelijk. De baan wordt gebruikt door Defensie en voor civiele luchtvaart. De aanneemsom bedraagt € 10,7 miljoen.

Het asfalt van de huidige baan is twaalf jaar oud en aan vervanging toe. Ook de verlichting, bebording en molgoten worden vernieuwd. De voorbereidende werkzaamheden starten medio mei en 1 juli zijn alle werkzaamheden afgerond. Het vliegverkeer wordt donderdag 16 juni weer hervat.

Vanwege de mogelijke aanwezigheid van niet gesprongen explosieven uit de Tweede Wereldoorlog wordt tevens een detectie-onderzoek uitgevoerd. Eventueel aangetroffen explosieven worden geruimd door de Explosieven Opruimingsdienst Defensie.

 

Beperkte sluiting
BAM is geselecteerd op basis van een EMVI-aanbesteding (Economisch Meest Voordelige Inschrijving). Belangrijke toetsingscriteria waren het plan van aanpak, planning en risicobeheersing. BAM wist zich onder meer te onderscheiden met het plan van aanpak. Door 18 dagen 24/7 door te werken, kan de sluiting van het vliegveld worden beperkt.

BAM heeft recentelijk de start- en landingsbanen van de vliegbases Leeuwarden en Volkel vernieuwd en beschikt derhalve over ruime ervaring. Voor de vernieuwing van de baan in Eindhoven werkt BAM samen met Possehl (antiskidlaag), Ingenieursbureau Haboldt en ECG (Explosive Clearance Group).

 

Optimale grip

Voor de nieuwe baan brengt BAM in totaal circa 30.000 ton asfalt aan. Om aan de hoge kwaliteitseisen voor het asfalt te voldoen, zet BAM voor de deklaag gelijktijdig negen asfaltmachines in. Door het asfalt in één stroom op de 45 meter brede en 3 kilometer lange start- en landingsbaan aan te brengen, heeft de baan geen naden. Op de asfaltdeklaag brengt Possehl vervolgens een antiskidlaag aan, die voor optimale grip voor de vliegtuigen zorgt en de levensduur van de baan verlengt dankzij een hoge stroefheid en groot waterbergend vermogen.  

 

Nadere informatie

BAM Infra: Bart Hogenbosch, marketing-communicatie, bart.hogenbosch@bam.nl, 06-20412661

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingBAM Infra Nederland bv

H.J. Nederhorststraat 1, 2801 SC  Gouda

Postbus 63, 2800 AB Gouda

+31 (0)182 59 06 00

Info.infra@bam.nl

www.baminfra.nl

Twitter

LinkedIn

Meer nieuws

Bloggers