of 59045 LinkedIn

Sociale Media dwingen overheid tot beleidskeuzes

De ontwikkeling van sociale media en het steeds intensievere gebruik door burgers geeft de overheid steeds meer mogelijkheden tot contact met haar burgers.  Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat de overheid hier nog maar heel beperkt gebruik van maakt. Circa 80% van de bevolking maakt op de een of andere manier gebruik van sociale media. Het is daarmee een communicatiewijze met een grote potentie om de kloof tussen burger en overheid te dichten. De media bieden participatie, advisering, consultatie en co-productie. Door de snelheid en interactiviteit, het tweerichtingsverkeer is er de mogelijkheid om in gesprek te gaan met de burger. Ook intern zijn deze te in te zetten als communicatiemiddel tussen ambtenaren. Lees meer
Reageer

De ontwikkeling van sociale media en het steeds intensievere gebruik door burgers geeft de overheid steeds meer mogelijkheden tot contact met haar burgers. Uit onderzoek van de Universiteit Twente blijkt dat de overheid hier nog maar heel beperkt gebruik van maakt.

Circa 80% van de bevolking maakt op de een of andere manier gebruik van sociale media. Het is daarmee een communicatiewijze met een grote potentie om de kloof tussen burger en overheid te dichten. De media bieden participatie, advisering, consultatie en co-productie. Door de snelheid en interactiviteit, het tweerichtingsverkeer is er de mogelijkheid om in gesprek te gaan met de burger. Ook intern zijn deze te in te zetten als communicatiemiddel tussen ambtenaren.

Lees meer


Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.