of 59080 LinkedIn

Ombudsman maakt spelregels voor het maken van geluidsopnamen

De Nationale ombudsman heeft spelregels opgesteld als burgers gesprekken met medewerkers van overheidsinstanties willen opnemen.  Als een burger een gesprek wil opnemen, dan moet hij dat wel van tevoren melden. De medewerker van de overheidsinstantie mag dit verzoek in beginsel niet weigeren. Er kunnen wel nadere afspraken gemaakt worden en de burger kan eventueel toelichten waarom hij dit gesprek wil opnemen. Deze spelregels zijn tot stand gekomen op basis van klachten van burgers en na gesprekken met overheidsinstanties als het  UWV, de Raad voor de Kinderbescherming, Bureaus Jeugdzorg en de IND. Lees de spelregels Lees verder
Reageer

De Nationale ombudsman heeft spelregels opgesteld als burgers gesprekken met medewerkers van overheidsinstanties willen opnemen. Als een burger een gesprek wil opnemen, dan moet hij dat wel van tevoren melden. De medewerker van de overheidsinstantie mag dit verzoek in beginsel niet weigeren. Er kunnen wel nadere afspraken gemaakt worden en de burger kan eventueel toelichten waarom hij dit gesprek wil opnemen. Deze spelregels zijn tot stand gekomen op basis van klachten van burgers en na gesprekken met overheidsinstanties als het  UWV, de Raad voor de Kinderbescherming, Bureaus Jeugdzorg en de IND.

Lees de spelregels

Lees verder

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.