of 59045 LinkedIn

Gemeenten moeten meer inzetten op telefonisch contact

Telefonie blijft een zeer belangrijk kanaal voor gemeenten om met burgers in contact te staan.  Dat blijkt uit actueel onderzoek dat door onderzoeksdivisie CFES van Universiteit Twente is uitgevoerd in opdracht KING. De resultaten leren dat mensen vaak voor de telefoon kiezen als het digitale kanaal geen optie is. Bijvoorbeeld in urgente situaties. Ook mensen die minder zelfredzaam of digivaardig zijn, kiezen voor telefonisch contact.   Het 14+netnummer initiatief staat er in de basis goed voor. Alleen de bekendheid van het nummer blijkt nog laag te zijn. Maar zeven procent van de 637 ondervraagde Nederlanders kon spontaan het 14+ telefoonnummer van de eigen gemeente noemen. Dat percentage ligt hoger (12%) als de ondervraagde woont in een gemeente die actief over het 14+netnummer communiceert. Lees meer
Reageer

Telefonie blijft een zeer belangrijk kanaal voor gemeenten om met burgers in contact te staan. Dat blijkt uit actueel onderzoek dat door onderzoeksdivisie CFES van Universiteit Twente is uitgevoerd in opdracht KING.

De resultaten leren dat mensen vaak voor de telefoon kiezen als het digitale kanaal geen optie is. Bijvoorbeeld in urgente situaties. Ook mensen die minder zelfredzaam of digivaardig zijn, kiezen voor telefonisch contact.
 
Het 14+netnummer initiatief staat er in de basis goed voor. Alleen de bekendheid van het nummer blijkt nog laag te zijn. Maar zeven procent van de 637 ondervraagde Nederlanders kon spontaan het 14+ telefoonnummer van de eigen gemeente noemen. Dat percentage ligt hoger (12%) als de ondervraagde woont in een gemeente die actief over het 14+netnummer communiceert.

Lees meer

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.