of 59250 LinkedIn

Data inzetten als strategisch instrument

Data inzetten als strategisch instrument. Pleidooi voor het inrichten van een Strategic Intelligence Center, zodat data als een asset wordt behandeld en ingezet
1 reactie

Deze maand is de MT500 verschenen: de jaarlijkse gids van Management Team, met de Top-500 van bedrijven met het beste imago. In deze uitgave is een interview te lezen met Rob Honing en Raymond van Ek.

Strategic Intelligence Center

Rob en Raymond leggen uit dat steeds meer organisaties overtuigd raken van de waarde van data, maar vaak niet weten hoe ze optimaal rendement uit die data kunnen halen. Hot ITem pleit voor het inrichten van een Strategic Intelligence Center, zodat data als een asset wordt behandeld en ingezet.

 

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Drs. Ron Weijmans BSc AA MBA (Consultant Public-domein [AdviSum] ) op
Big data is een goudmijn waar menig organisatie op zit. En daar valt op termijn veel mee te doen. Wat ik nu nog zie binnen organisaties is het plakken en knippen van verschillende systemen, om deze met elkaar te laten communiceren. Ik pleit als eerste voor echte integratie van de software. Dit zal al snel aan (personele) kosten besparen. En natuurlijk moet er nu al goed nagedacht worden over de toekomst hoe deze er over een jaar of 10 tot 15 uit zal zien. Dat is de stip op de horizon. En dan terugdenken: welke strategie is nodig om daar te komen, en welke middelen (waaronder data) gaan we op een superieure wijze daarvoor inzetten.

Contactgegevens

AfbeeldingHot ITem B.V.

Danzigerkade 19

1013 AP Amsterdam

020-5810200

www.hotitem.nl

info@hotitem.nl


Meer nieuws