Advertentie
financiën / Nieuws

Provincie Limburg investeert 9 miljoen in vliegveld

De provincie Limburg investeert in totaal 9 miljoen euro voor de aankoop van een vrachtloods (7,5 miljoen) en het oppimpen van de passagiersterminal (1,5 miljoen).

11 september 2015

Meerdere partijen investeren de komende tijd flink in Maastricht Aachen Airport (MAA). Voor 10 miljoen euro wordt er een nieuw hotel gebouwd, verder komen er nieuwe hangars en een nieuwe spuitloods en de provincie Limburg investeert in totaal 9 miljoen euro voor de aankoop van een vrachtloods (7,5 miljoen) en het oppimpen van de passagiersterminal (1,5 miljoen).

Facelift

Dat blijkt uit een voorstel van gedeputeerde aan provinciale staten van Limburg. Op het vliegveld wordt ook een nieuw platform gebouwd waarvoor de provincie twee miljoen leent aan MAA. De plannen moeten de luchthaven aantrekkelijker maken voor een nieuwe exploitant, wiens naam rond de jaarwisseling bekend wordt gemaakt. Zo is de facelift voor de terminal een voorwaarde voor de bouw van het nieuwe naastgelegen hotel. (ANP)

Reacties: 4

U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Erik
En met welk doel en businesscase wordt (mijn) belastinggeld gepompt in dit eeuwig verlieslijdende vliegveld? Waarom weer "Limburg", waar is de regionale, grensoverschrijdende benadering (Luik)? Prestige van wat bobo's mag blijkbaar weer wat kosten.
henk
Schandalig dat hier gemeenschapsgeld in wordt gestopt



Leuke reisjes in het verschiet voor statenleden........



Wottsjer
Binnenkort directe vluchten van Maastricht naar Luik in plaats van moeizaam in een uurtje of anderhalf langs de Maas op de fiets. Dit is de vooruitgang. Stop het koeioneren.
Wiet ten Doeschate / directeur ixad-communicatie en vormgeving. Maastricht
Goed bericht, uitstekend plan. Zou wat mij betreft nog veel ambitieuzer mogen. Mooi voorbeeld? Kijk naar het vliegveld Bari in Zuid-Italië of Porto in Portugal. Het zou me niet verbazen als er Europees geld voor te vinden is. Zuid-Limburg ligt gewoon ver van vele zaken af en binnen het kader van de plannen rond Brightlands Chemelot Campus en Health Campus passen goede verbindingen. Een goed signaal afgeven aan de internationale vliegwereld en het veld voor 25 jaar garanderen. Niet teveel de oren laten hangen naar één budget carrier, dus nog een stuk of wat aan je binden. Vraag maar eens aan een B&B exploitant in Bergamo wat het vliegveld daar betekent voor het toerisme.
Advertentie