Drie gemeenten, één KCC
Gemeenten moeten een eigen KCC hebben. De drie west-Brabantse gemeenten vinden dat ze daar afzonderlijk te weinig capaciteit voor beschikbaar hebben.
Bergen op Zoom, Etten-Leur en Roosendaal gaan definitief een gezamenlijk klantcontactcentrum (KCC) opzetten. Doorgaans doen gemeenten dat alleen voor zichzelf.
Integraal
Alle gemeenten worden (volgens het implementatieplan NUP) geacht eind 2014 een KCC paraat te hebben van waaruit vragen van burgers van allerlei aard zonder doorverbinden kunnen worden beantwoord, ongeacht het kanaal waarlangs die vragen binnenkomen: telefoon, internet, post of balie. De drie west-Brabantse gemeenten vinden dat ze daar afzonderlijk te weinig capaciteit voor beschikbaar hebben.
2013
Het nieuwe KCC, waarvoor de gemeenten inmiddels hebben getekend, moet over een jaar de telefonische en elektronische dienstverlening voor elkaar hebben. Over twee jaar moet het gehele KCC operationeel zijn, inclusief de kanalen post en balie. Integratie met de 'backoffice' en met zogeheten zaaksystemen (waarin dossiers rond bijvoorbeeld vragen, vergunningen en bezwaren worden bijgehouden) is een belangrijk onderdeel van de invoering van een KCC.
Kosten
De kosten van het KCC zijn eerder al geschat op 1,8 miljoen euro. Eventueel kunnen andere gemeenten in West-Brabant, zoals Woensdrecht, Moerdijk en Halderberge, ook nog aanhaken.
Reacties: 2
U moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.