of 59045 LinkedIn

Webinar ‘iBurgerzaken: slim communiceren’

Reageer

Datum: 29 juni 2015

Locatie: webinar

Doelgroep: betrokkenen digitale dienstverlening burgerzaken

Horen, zien, ruiken, voelen, proeven en swipen: de mens heeft er sinds een paar jaar een zintuig bij in de vorm van de smartphone en tablet. Hoe zet u dit zintuig optimaal in ten bate van de burger? Een belangrijke eerste stap heeft u als durfgemeente mogelijk al gezet; de keuze voor iBurgerzaken. Daarna komt het aan op helder zicht en succesvol verleiden. In het webinar ‘iBurgerzaken: slim communiceren’ op maandag 29 juni om 11.00 uur neem ik mee in wat ik daarmee bedoel.

 

Selfservice heeft een duwtje nodig

De eerste durfgemeenten – waaronder Almelo, Lochem, Oss en Waalwijk – hebben bewezen dat burgers medeverantwoordelijk gemaakt kunnen worden voor de belangrijkste momenten en processen uit hun leven. In deze gemeenten behalen ze met de apps van iBurgerzaken selfservicepercentages boven de 90%. Hiertoe verleiden zij burger en bedrijf, want dat de weg naar het digitale kanaal van de gemeente niet vanzelfsprekend is hebben ze aan den lijve ondervonden. Lees bijvoorbeeld de blog van Eric de Laat, directeur Bedrijfsvoering en Dienstverlening bij gemeente Waalwijk.

 

Succes met het zesde zintuig begint met vier stappen

De burger zet zijn nieuwe zintuig 24/7 in om zich te informeren en diensten en producten af te nemen. Voor u is het een belangrijk gereedschap voor betere en efficiëntere dienstverlening. Om deze doelstellingen bij elkaar te brengen behandel ik in dit webinar een viertal stappen:

 

  1. Krijg zicht op de kanalen
  2. Verleid!
  3. Doe meer met minder
  4. Leer van anderen

 

PZ_Verleiden.jpg

 

Beheerst u de kunst van het verleiden?

Met dit webinar laat ik u (opnieuw) nadenken over verleiden, marketing en effectieve communicatie met uw burgers en bedrijven: Durf andere instrumenten in te zetten, kijk over de eigen muurtjes heen en ga samenwerkingen aan die voorkomen dat u het wiel steeds zelf moet uitvinden. Verwacht overigens geen pasklare oplossingen; de vertrekpunten zullen immers per gemeente verschillen. Met dit webinar leggen we wel een basis voor ‘slim communiceren’. Lees mijn blogs (terug) om nu al inspiratie op te doen.

 

Details webinar ‘iBurgerzaken: slim communiceren’

  • Datum: Maandag 29 juni
  • Tijd: 11.00-11.30 uur
  • Inschrijven: GoToWebinar

 

Voor wie?

Dit webinar is interessant voor projectleiders iBurgerzaken, directie, management en coördinatoren van de afdelingen Dienstverlening, Publiekszaken en/of Burgerzaken, maar vergeet ook uw afdeling Communicatie/Voorlichting niet aan te haken. Innoveren doe je immers samen.

 

---------------------------

 

Sanne van der Zanden 
Specialist Marketing & Communicatie
businessunit Publiekszaken

Contact: @sannevderzanden

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Afbeelding

Postbus 1470, 5200 BM  's Hertogenbosch

088 110 1500

info.prlg@pinkroccade.nl

www.pinkroccadelocalgovernment.nl

Meer nieuws

Afbeelding

Afbeelding

Waarom gemeentelijke applicaties onderbrengen in de cloud?

Nieuwsbrief

Lees hier onze nieuwsbrief Publiekszaken met o.a.

- Geboorte-appje naar gemeente

- iBurgerzaken gereed voor mobiel

- Nieuwtjes uit het land der Burgerzaken

Gemeente Oss kiest heel bewust voor digitale huwelijksaangifte

Klantcases

Burgers en gemeenten, samen in control

Ontwikkeling van ideeën tot apps

Afbeelding

PINKROCCADE opleidingen & Seminars

AfbeeldingPinkRoccade Local Government ziet het als haar verantwoordelijkheid om opdrachtgevers te faciliteren in de steeds veranderende dienstverleningsbehoefte van deze tijd. Daarom bieden wij een breed scala aan opleidingen voor gebruikers en functioneel beheerders van onze applicaties. Daarnaast organiseren wij regelmatig evenementen waar niet zozeer de applicaties aan bod komen, maar waar we samen met u naar het veranderende gemeentelandschap kijken en wat dat betekent voor u en uw gemeente.

Bloggers

Whitepapers