of 58959 LinkedIn

Selfservice en zelfwerkzaamheid van uw burgers

Reageer

Afbeelding

 

Selfservice binnen het sociaal domein, ook voor uw gemeente?

Uw dienstverlening aanpassen aan de mogelijkheden van uw burgers. En daarmee de zelfredzaamheid van uw burger vergroten en de kosten van uw dienstverlening verlagen. Dat wil toch iedere gemeente? Door het invoeren van selfservice in uw dienstverlening, is dit haalbaar. Het klinkt als een enorme stap, ook op het gebied van ICT. De impact op uw werkprocessen is echter minimaal en de positieve resultaten op uw burger én uw financiën zijn groot. De burger is in zijn relatie met de overheid zo veel mogelijk zelfredzaam en verantwoordelijk in plaats van afhankelijk. Dit past uitstekend bij de participatiesamenleving van de huidige tijd. 

Selfservice in de actualiteit

Lees hier het blog van Francine Kappelle 'Ook zorgklanten zijn zelfredzaam: behandel ze daarom als -digitale- klant'. Of het artikel 'Nederland is klaar voor selfservice in samenlevingszaken. Uw gemeente ook?'.

 

Roadmap 'De weg naar selfservice'

Heeft u onze roadmap 'De weg naar selfservice' al gezien? Met deze roadmap ziet u een duidelijk stappenplan richting selfservice. Door dit proces continu te evalueren, is kwaliteit van dienstverlening gegarandeerd.

 

Zet nu de eerste stap!

Wilt u de eerste stappen zetten richting selfservice voor uw burger? Start dan nu al met de interactieve en digitale Persoonlijke Internet Pagina (PIP) voor de zelfwerkzame burger. Maak de burger deel van zijn proces en laat hem administratieve taken zelf uitvoeren. Ambtenaren houden daardoor tijd over voor een meer persoonlijke benadering. Lees hier meer over de ervaringen van Werkplein Baanzicht met de PIP. 

De PIP levert niet alleen een transparantere en efficiëntere werkwijze op. Het is tegelijk een oplossing die de relatie tussen lokale overheid en burger een stuk gelijkwaardiger maakt. De gemeente nieuwe stijl is transparanter, beter bereikbaar en laat meer ruimte voor de eigen verantwoordelijkheid van de burger.

 

Meer weten?

Meer weten over de mogelijkheden van de PIP en selfservice? Neem dan contact op met uw accountmanager. 

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Afbeelding

Postbus 1470, 5200 BM  's Hertogenbosch

088 110 1500

info.prlg@pinkroccade.nl

www.pinkroccadelocalgovernment.nl

Meer nieuws

Afbeelding

Waarom gemeentelijke applicaties onderbrengen in de cloud?

Nieuwsbrief

Lees hier onze nieuwsbrief Publiekszaken met o.a.

- Geboorte-appje naar gemeente

- iBurgerzaken gereed voor mobiel

- Nieuwtjes uit het land der Burgerzaken

Gemeente Oss kiest heel bewust voor digitale huwelijksaangifte

Klantcases

Burgers en gemeenten, samen in control

Ontwikkeling van ideeën tot apps

Afbeelding

PINKROCCADE opleidingen & Seminars

AfbeeldingPinkRoccade Local Government ziet het als haar verantwoordelijkheid om opdrachtgevers te faciliteren in de steeds veranderende dienstverleningsbehoefte van deze tijd. Daarom bieden wij een breed scala aan opleidingen voor gebruikers en functioneel beheerders van onze applicaties. Daarnaast organiseren wij regelmatig evenementen waar niet zozeer de applicaties aan bod komen, maar waar we samen met u naar het veranderende gemeentelandschap kijken en wat dat betekent voor u en uw gemeente.

Bloggers

Whitepapers